Socialrådgiver til myndighedsopgaver i Rusmiddelrådgivningen – Horsens Kommune
Har du myndighedserfaring og lyst til at gøre en forskel for mennesker med komplekse rusmiddelproblematikker? Vil du være med til at udvikle et fagligt stærkt område i bevægelse – og arbejde i et team med høj faglighed, åbenhed og engagement? Så er du måske vores nye kollega.
Rusmiddelrådgivningen i Horsens Kommune søger en engageret socialrådgiver til en fast fuldtidsstilling. Du bliver en del af myndighedsteamet, som består af pt 3 socialrådgivere. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi mangler dig, der har lyst til at løfte den sammen med os – med faglig integritet og menneskelig indsigt.
Vi er 23 ansatte med tværfaglig baggrund – blandt andet socialrådgivere, pædagoger, sygeplejersker, ergoterapeuter, psykolog, studerende samt en fast tilknyttet speciallægekonsulent.
Vi tilbyder ambulant behandling til borgere med alkohol- og stofproblematikker samt støtte til pårørende. Vores behandlingstilbud spænder bredt og inkluderer blandt andet individuelle samtaleforløb, dagbehandling, substitutionsbehandling, gruppeforløb, MOVE og MOVE+. Vi visiterer til døgnbehandling samt onlineforløb.
Vores kerneopgave er at støtte borgere i at opnå øget trivsel og skabe positive forandringer i deres brug af rusmidler – med afsæt i lighed i sundhed, den nationale rusmiddelpolitik og kliniske retningslinjer.
Vi står midt i en spændende udviklingsproces, hvor vi er ved at kvalitetssikre og optimere vores myndighedsopgaver. Vi har et tæt samarbejde med regionspsykiatrien om det nationale dobbeltdiagnosetilbud. Vi har et tæt samarbejde med myndighed i hjemløseindsatsen som er en del af vores center CPSU (Center for Psykiatri og Socialt Udsatte) samt Myndighed på Rådhuset. Som ny medarbejder får du mulighed for at tage aktiv del i denne udvikling og samarbejde og sætte dit præg på fremtidens rusmiddelbehandling i Horsens.
Om stillingen og dine opgaver
Som myndighedsrådgiver i Rusmiddelrådgivningen bliver du en del af et team, der arbejder helhedsorienteret og tværfagligt for at støtte mennesker med alvorlige rusmiddelproblemer i at opnå øget trivsel og livskvalitet.
Vi har netop fået en ny opgave i Rusmiddelrådgivningen, som indebærer, at vi fremover skal udarbejde afgørelser efter servicelovens §85 og §107 for borgere med rusmiddelproblematikker. Det er derfor vigtigt, at du har konkret erfaring med disse bestemmelser, da du får en central rolle i at løfte og udvikle denne opgave.
Dine opgaver vil bl.a. bestå i at:
Du vil blive en aktiv del af et myndighedsteam, hvor vi vægter faglig sparring, tillid og samarbejde – og hvor du får mulighed for både at være med til at konsolidere og nytænke vores praksis.
Vi tilbyder dig
Om dig
Vi forestiller os, at du:
Vi arbejder aktivt for at skabe et sundt og positivt arbejdsmiljø, hvor vi kan lære af hinanden, støtte hinanden – og udvikle os sammen.
Praktisk information
Organisatorisk tilhørsforhold: Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte og er organiseret i chefområdet Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte (HPS). Vi arbejder strategien ”Nye veje, nye liv ”
Nye Veje - nye liv
Læs mere om os på vores hjemme side: https://horsens.dk/sundhed/sundhedsfremme/stofbehandling
Samt på Horsens kommunes rusmiddelpolitik:
Rusmiddelpolitik 2021-2025
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principper om Ny Løn
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens Overgaard på tlf. 51 62 72 14.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning
Har du myndighedserfaring og lyst til at gøre en forskel for mennesker med komplekse rusmiddelproblematikker? Vil du være med til at udvikle et fagligt stærkt område i bevægelse – og arbejde i et team med høj faglighed, åbenhed og engagement? Så er du måske vores nye kollega.
Rusmiddelrådgivningen i Horsens Kommune søger en engageret socialrådgiver til en fast fuldtidsstilling. Du bliver en del af myndighedsteamet, som består af pt 3 socialrådgivere. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi mangler dig, der har lyst til at løfte den sammen med os – med faglig integritet og menneskelig indsigt.
Vi er 23 ansatte med tværfaglig baggrund – blandt andet socialrådgivere, pædagoger, sygeplejersker, ergoterapeuter, psykolog, studerende samt en fast tilknyttet speciallægekonsulent.
Vi tilbyder ambulant behandling til borgere med alkohol- og stofproblematikker samt støtte til pårørende. Vores behandlingstilbud spænder bredt og inkluderer blandt andet individuelle samtaleforløb, dagbehandling, substitutionsbehandling, gruppeforløb, MOVE og MOVE+. Vi visiterer til døgnbehandling samt onlineforløb.
Vores kerneopgave er at støtte borgere i at opnå øget trivsel og skabe positive forandringer i deres brug af rusmidler – med afsæt i lighed i sundhed, den nationale rusmiddelpolitik og kliniske retningslinjer.
Vi står midt i en spændende udviklingsproces, hvor vi er ved at kvalitetssikre og optimere vores myndighedsopgaver. Vi har et tæt samarbejde med regionspsykiatrien om det nationale dobbeltdiagnosetilbud. Vi har et tæt samarbejde med myndighed i hjemløseindsatsen som er en del af vores center CPSU (Center for Psykiatri og Socialt Udsatte) samt Myndighed på Rådhuset. Som ny medarbejder får du mulighed for at tage aktiv del i denne udvikling og samarbejde og sætte dit præg på fremtidens rusmiddelbehandling i Horsens.
Om stillingen og dine opgaver
Som myndighedsrådgiver i Rusmiddelrådgivningen bliver du en del af et team, der arbejder helhedsorienteret og tværfagligt for at støtte mennesker med alvorlige rusmiddelproblemer i at opnå øget trivsel og livskvalitet.
Vi har netop fået en ny opgave i Rusmiddelrådgivningen, som indebærer, at vi fremover skal udarbejde afgørelser efter servicelovens §85 og §107 for borgere med rusmiddelproblematikker. Det er derfor vigtigt, at du har konkret erfaring med disse bestemmelser, da du får en central rolle i at løfte og udvikle denne opgave.
Dine opgaver vil bl.a. bestå i at:
- Visitere og følge op på borgere til relevante behandlings- og støttetilbud
- Udrede borgerens samlede livssituation og rusmiddelbrug
- Udarbejde indstillinger til døgnbehandling samt efterfølgende træffe afgørelser
- Håndtere klagesager og svar fra Ankestyrelsen
- Udarbejde afgørelser efter servicelovens §85 og §107
- Rådgive og vejlede borgere, pårørende og samarbejdspartnere
- Koordinere indsatser både internt i kommunen og på tværs af sektorer
- Deltage i faglige møder, revisitation og fælles sagsgennemgang med kolleger
- Indberette til nationale databaser og sikre korrekt dokumentation
- Udvikle og kvalificere brevskabeloner og arbejdsgange
- Samarbejde med psykiatrien, jobcentret, socialområdet og andre nøgleaktører
- Tæt samarbejde med myndighedskolleger i hjemløseindsatsen.
Du vil blive en aktiv del af et myndighedsteam, hvor vi vægter faglig sparring, tillid og samarbejde – og hvor du får mulighed for både at være med til at konsolidere og nytænke vores praksis.
Vi tilbyder dig
- En meningsfuld og alsidig hverdag i et område, hvor din faglighed gør en reel forskel
- Mulighed for at sætte fagligt præg på udviklingen i myndighedsarbejdet og rusmiddelindsatsen
- Et stærkt kollegialt fællesskab, hvor vi værdsætter sparring, tillid og respekt
- En arbejdsplads med fokus på trivsel, social kapital og psykologisk tryghed
- Ekstern supervision og løbende faglig opkvalificering
- Et ambitiøst og åbent arbejdsmiljø, hvor der er plads til både faglige drøftelser og et godt grin
- En leder der er tæt på
Om dig
Vi forestiller os, at du:
- Er uddannet socialrådgiver
- Har erfaring med myndighedsarbejde – gerne inden for rusmiddelområdet, psykiatrien eller det sociale voksenområde
- Har konkret erfaring med at udarbejde afgørelser efter serviceloven §85 og §107
- Kan arbejde selvstændigt og struktureret – men også trives i et team, hvor vi hjælper hinanden
- Har erfaring med komplekse borgerforløb og forstår at arbejde tværfagligt og helhedsorienteret
- Har mod på at møde borgere i sårbare livssituationer og skabe tillid og forandring gennem relationen
- Er robust, reflekterende og åben for dialog, feedback og læring
- Har lyst til at bidrage aktivt til en arbejdsplads i faglig udvikling
Vi arbejder aktivt for at skabe et sundt og positivt arbejdsmiljø, hvor vi kan lære af hinanden, støtte hinanden – og udvikle os sammen.
Praktisk information
Organisatorisk tilhørsforhold: Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte og er organiseret i chefområdet Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte (HPS). Vi arbejder strategien ”Nye veje, nye liv ”
Nye Veje - nye liv
Læs mere om os på vores hjemme side: https://horsens.dk/sundhed/sundhedsfremme/stofbehandling
Samt på Horsens kommunes rusmiddelpolitik:
Rusmiddelpolitik 2021-2025
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principper om Ny Løn
- Løn- og ansættelsesvilkår: I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn
- Stillingen ønskes besat snarest muligt
- Ansøgningsfrist: 12. august 2025 – Der kan forekomme løbende indkaldelse til samtale
- Samtaler afholdes: Mandag d. 18. august 2025 – bemærk, at vi ikke tilbyder alternative samtaletidspunkter
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens Overgaard på tlf. 51 62 72 14.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning