Da én af vores dygtige rådgivere er kommet i lykkelige omstændigheder, søger Center for Rådgivning og Myndighed Social i Ikast-Brande Kommune en barselsvikar med tiltrædelse 1. august 2025.
Hvem er vi?
Center for Rådgivning og Myndighed Social består af i alt 11 socialrådgivere, 1 administrativ medarbejder, 1 studiemedhjælper, 1 teamleder og 1 centerleder. Teamet har 2 faglige koordinatorer, som agerer modtagelse for ny-ansøgninger og henvendelser til afdelingen. Der er dynamisk sagsstamme i teamet, hvilket betyder, at ny-ansøgninger og opfølgninger fordeles ugentligt på baggrund af kompetencer, interesse og kapacitet. Teamet er således ikke inddelt i et handicap- og psykiatriteam og har heller ikke faste sagstammer, men løser borgersager i fællesskab, som går på tværs af hele det specialiserede voksenområde.
I Center for rådgivning og myndighed social bliver du en del af et team, hvor det faglige niveau spænder både højt og bredt. Vi forvalter sagsbehandlingen indenfor servicelovens afsnit V og afsnit VII (magtanvendelse). Voksenudredningsmetoden 2.0 benyttes i forbindelse med sagsbehandlingen på samtlige sager og understøttes af IT systemet CURA. Vi prioriterer et godt og nærværende arbejdsmiljø, med høj faglighed, plads til forskellighed og tætte samarbejdsfællesskaber.
Center for rådgivning og myndighed social er bosat på Sjællandsgade 6 i Ikast og indgår organisatorisk som en del af socialafdelingen, der består af tre dele: Center for rådgivning og myndighed social, udførerenhederne og stabsfunktionen. Der arbejdes ud fra Ikast-Brande kommunes DNA ”Sammen gør vi en forskel”, hvilket betyder, at vi har glimt i øjet og tør gå til stregen, vi er ukuelige og ikke bange for at lære at vores fejl og vi samarbejder på tværs uden skelen til titler og fagområder.
Du vil få en nøje tilrettelagt introplan og oplæring, således at du bliver klædt på til at varetage de opgaver og borgersager, du får ansvaret for. Teamet sidder på storrumskontor, hvor sparring med kollegaer og nærmeste leder er tæt på og kan foregå hyppigt. Du har mulighed for selv at tilrettelægge sin arbejdsdag med op til én hjemmearbejdsdag om ugen og flekstid.
Vi forventer, at du kan:
- Yde råd og vejledning ud fra servicelovens bestemmelser og andre relevante lovgivningsområder
- Opsøge relevant viden indenfor lovgivningen samt opsøge viden om organisationens arbejdsgange og procedure
- Systematisk indsamling af relevante oplysninger fra og om den konkrete borger i samarbejde med pårørende, samarbejdspartnere, mv.
- Redegøre, analysere og vurdere i kontekst af voksenudredningsmetoden og beskrive borgerens faktiske funktionsniveau på en fyldestgørende og forstående måde.
- Deltage i faglig sparring med kollegaer og bidrage med egne refleksioner på en konstruktiv og faglig funderet måde
- Deltage i øvrige interne møder som eks. sagsbehandlersmøde, visitationsmøder, mv.
- Samarbejde på tværs af forvaltninger, eks. senior, børn og unge, jobcenter, mv.
- Koordinere og agere mødeleder i de konkrete borgersager på en differentieret måde alt efter, hvad den enkelte sag og borger kalder på
- Arbejde selvstændigt og helhedsorienteret
- Strukturere og overskue egne arbejdsopgaver og opsøge hjælp hos teamleder, såfremt der er behov for prioritering i opgaverne
- Modtage og give konstruktiv feedback for at understøtte den faglige udvikling i afdelingen og hos dig selv
Det forudsættes, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med praksiserfaring fra det specialiserede voksenområde.
Vi tilbyder:
- En stilling i en dynamisk organisation under udvikling.
- En engageret medarbejdergruppe med et godt kollegialt arbejdsmiljø.
- En hverdag præget af Ikast-Brande Kommunes værdier omkring dialog, tillid og ansvarlighed.
- Et job med stor kompetence og høj grad af selvstændighed
- Gode udviklingsmuligheder i et spændende læringsmiljø
- Fleksible arbejdstider.
Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingen er 37 timer ugentligt med start den 1. august 2025 og ophør 30.06.2026.
Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker ifølge gældende overenskomst.
Ansættelsessted er i Ikast.
Yderligere oplysninger om stillingen kontakt:
Teamleder: Sabrina Juel Therkelsen: 21705197
TR: Ann Mary Jørgensen: 99603186.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag i uge 26.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning