Ny søgning

Sygefraværskonsulent til ledelsessekretariat i Parker, Kirkegårde og Renhold


Vil du arbejde målrettet med nedbringelse af sygefravær? Har du stærke kompetencer indenfor håndtering af sygefravær, særlige jobordninger og seniorordninger? Er du god til rådgivning og sparring? Har du blik for både organisationens- og medarbejdernes behov?

Så er du måske vores kommende sygefraværskonsulent.

Hos Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR) finder du Københavns Kommunes største driftsorganisation med over 700 ansatte fra en bred vifte af faggrupper, hvor størstedelen udfører et hårdt fysisk arbejde udendørs, når byen året rundt skal holdes ren, grøn og indbydende for københavnerne og byens gæster.

Vores organisation er desværre ramt af et markant højt niveau for langtidssygefravær, der er vokset frem igennem en længere årrække.

 

Den udvikling skal vendes. Sygefraværet skal nedbringes, og det kalder på en flerstrenget indsats, hvor vi både skal arbejde med kulturforandring, hurtig og systematisk håndtering, fastholdelsesstrategier, bedre brug af skånsomme jobordninger og sundhedsfremmende tiltag.

 

Om jobbet og dine arbejdsopgaver

Som fastansat sygefraværskonsulent bliver din første og vigtigste opgave at hjælpe vores mange enhedschefer med deres håndtering af sygefravær. Dernæst at opbygge en bred vifte af konkrete ordninger, der kan forebygge og afhjælpe langtidsfravær.

 

Dine primære opgaver bliver bl.a. at

 

 

  • være med til at definere og implementere en fælles fremgangsmåde for håndtering af sygefravær i PKR, som stemmer overens med forvaltningens og kommunens sygefraværspolitikker og håndteringspraksis.

 

  • drive en løbende opfølgning på sygefravær i vores 21 enheder med rådgivning, sparring og forberedelse af enhedschefernes samtaler med sygefraværsramte medarbejdere.

 

  • formidle sygefraværsstatistik til drøftelse i ledelseslinjen fra vicedirektør til enhedschefer i PKR – herunder at rådgive om påkrævede tiltag til håndtering.

 

  • undervise, vejlede og bistå enhedschefer i fremgangsmåder og brug af redskaber til håndtering af sygefravær.

 

  • drive afdelingens indsats for flere støttede jobordninger – herunder at koordinere og mødes med sygemeldtes hjemkommuner i forhold til lønrefusioner pg støttede job- og seniorordninger.

 

  • samarbejde med forvaltningens sygefraværskonsulent, koordinator for støttede jobs, personalejurister og andre fagligheder.

 

  • hjælpe med løsning af andre forefaldende HR-opgaver i samarbejde med Team Administration i PKR-ledelsessekretariat.

 

 

Du bliver en del af PKR’s ledelsessekretariat med reference til sekretariatschefen. Her får du 25 dygtige kollegaer, fordelt på tre teams, der løser mange forskellige opgaver indenfor politisk betjening, ledelsesbetjening, strategi, organisationsudvikling, proces- og projektledelse, intern kommunikation, beredskab samt facilitering af MED- og arbejdsmiljøorganisationen.

 

I starten af din ansættelse bliver din tætteste kollega projektlederen for et igangværende projekt, der har til formål at sætte gang i en række initiativer, herunder oprettelsen af din stilling, med henblik på nedbringelse af sygefraværet.

 

Derudover bliver du en del af Team Administration i PKR-ledelsessekretariat, der bl.a. udfører en række understøttende HR-opgaver for hele afdelingen.

 

Om dig

Som person er du tillidsskabende og vedholdende. Du har god gennemslagskraft og et stærkt personligt drive, der skaber respekt omkring din opgave. Du ved, hvordan man samarbejder med chefer, du er løsningsorienteret og går til opgaverne med godt humør.

 

Vi forestiller os, at du har følgende kvalifikationer og erfaring:

 

 

  • Flere års forudgående erhvervserfaring, hvor du hands-on har drevet kulturforandringer på personaleområdet – gerne om håndtering af sygefravær og støttede jobordninger.

 

  • Relevant uddannelsesbaggrund med faglig indsigt i grundlaget for strategisk implementering af kulturforandringer på person- og organisationsniveau – gerne om håndtering af sygefravær og støttede jobordninger.

 

  • Gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt.

 

  • Fagligt og opdateret kendskab til de juridiske rammer omkring sygefravær, sygedagpengeloven og lønrefusion.

 

  • Fagligt og opdateret kendskab til seniorordninger, omplaceringsmuligheder og støttede job.

 

  • Erfaring med at navigere i en offentlig, politisk styret organisation.

 

 

Om afdelingen

Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR) er den ene af Teknik- og Miljøforvaltningens (TMF) fire faglige afdelinger. Kerneopgaverne omfatter renholdelse af byens offentlige gader og pladser, og drift og udvikling af byens parker og grønne områder. Vi har også ansvaret for byens offentlige toiletter, vintertjenesten med bl.a. snerydning, byens inventar i byrummene, skadedyrsbekæmpelse, de kommunale kirkegårde og krematorier samt 26 bemandede legepladser.

 

Kort sagt er vi på vagt i døgndrift hele året rundt for at holde byen ren, grøn og indbydende for københavnerne og byens gæster. PKR er dermed Københavns Kommunes største driftsorganisation med over 700 ansatte fra en bred vifte af faggrupper fra gartnere og smede til akademikere og ingeniører.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Der gælder en 37 timers arbejdsuge med forventning om rådighed, fleksibel arbejdstid og passende mulighed for at arbejde hjemme, når opgaverne tillader det.

 

Ansættelse hurtigst muligt og senest fra 1. maj 2025.

 

Mere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Jannik Knudsen på 20 29 23 23.

 

Søg via linket senest søndag den 16. marts 2025

Der vil være to runder med ansættelsessamtaler, og hvis du går videre til 2. samtale, vil du blive bedt om at løse en mindre opgave i forbindelse med samtalen. Vi forventer at holde første samtale den 21. marts og anden samtale den 25. marts.

 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen

Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet indenfor miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Det er desuden Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.


Ansøgning skal sendes igennem dette link:
https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=205113&DepartmentId=19245&MediaId=4763&SkipAdvertisement=true

Venlig hilsen
Københavns Kommune



🕑 37 timer  |  København K  |  2025-03-16 23:59:00



Ansøg her

Retur til søgning