Ny søgning

Rådgiver til det specialiserede voksenområde


Brænder du for arbejdet med voksne med funktionsnedsættelser og sociale udfordringer?

Vi har babyboom og skal desuden senere på året sige farvel til en kollega, som efter knap 25 år går på pension. Vi søger derfor nye kollegaer, der kan hjælpe os med fortsat at gøre en forskel for kommunens voksne med funktionsnedsættelser og/eller sociale udfordringer. 

Du bliver en del af Handicap- og Voksenafdelingen, som tæller 13 dedikerede rådgivere, en dygtig studentermedhjælper, en socialfaglig konsulent samt en fagspecialist og en leder. Fælles for os er, at vi alle ønsker at gøre en forskel for vores medmennesker via en sammenhængende indsats, der understøtter den enkeltes mulighed for at opnå et værdigt og meningsfuldt liv på egne præmisser. 

For at sikre dette prioriterer vi et tæt samarbejde på tværs af faggrupper såvel internt som eksternt, ligesom vi prioriterer tid til fordybelse og kollegial sparring. 

Ønsker du et arbejde, der giver mening, hvor der er en stærk holdånd iblandt kollegaerne, og hvor fleksibilitet og balance imellem arbejde og privatliv prioriteres højt, så læs endelig videre.

Dine opgaver

Du får ansvaret for en dynamisk sagsstamme med omkring 40-45 sager (unikke cpr.nr.). Vi bestræber os på at samle borgers sager hos én rådgiver, så borger ikke skal navigere og koordinere iblandt flere. Derfor vil du beskæftige dig bredt indenfor bl.a. servicelovens voksenbestemmelser, samt forvaltnings- og retssikkerhedsloven. 

Derudover får du mulighed for at fordybe dig i et eller flere specialer. Det kan f.eks. være speciale om rehabiliteringsudvalget, ungestøtte eller merudgifter. 

Dine primære opgaver er at rådgive og vejlede, udrede via VUM 2.0 og træffe afgørelse, evt. med forudgående indstilling til visitationsudvalget. Derudover skal du løbende følge op på dine sager, så borgerne sikres den nødvendige og rette hjælp og indsats. 

Afhængig af dine kompetencer og erfaring, bliver der planlagt et tilpasset intro-forløb, og der kan også blive tale om øvrige opgaver såsom f.eks. samarbejdsmøder og diverse udviklingsopgaver.

Erfaring er altid godt at have, men vi sørger for at klæde dig godt på til dine opgaver – vigtigst af alt er, at du har mod til at lære nyt og kan se dig ind i vores fællesskab og værdier. 

Vores ønsker til dig

Vi forestiller os, at du er uddannet socialrådgiver, -formidler eller har relevant erfaring med myndighedsarbejdet på det specialiserede voksenområde, og du er vant til at tænke lovgivning, kvalitet og økonomisk ansvarlighed ind i din sagsbehandling. 

Dialog, empati og ordentlighed er nøgleord i dit arbejde, og du har fokus på muligheder og ressourcer samt en positiv og iderig tilgang til udfordringer. 

Vi lægger derudover vægt på, at du

  • har gode kommunikations- og formidlingsevner i både skrift og tale
  • er effektiv, struktureret og bevarer jordforbindelsen – også når det går stærkt
  • deler din viden og erfaring og bidrager med sparring og vidensdeling både i afdelingen og på tværs af organisationen
  • reflekterer løbende over egen rolle og indsats
  • har gode IT-færdigheder
  • har kørekort, da vi dækker et stort geografisk område.

Endelig lægger vi også vægt på, at du som person værdsætter et godt grin i pausen, at du har lyst til at være en del af vores kollegaskab, og at du giver en hånd, hvor det gælder. 

Om os

Fællesskab betyder meget for os, og vi lægger stor vægt på, at vi løfter i flok, og at vi har et fælles ansvar for vores samlede opgaver. 

Som kollegagruppe er vi sammensat på tværs af alder og erfaring, og vi ser samarbejde og holdånd, som grundstenen for en god og vellykket indsats. Fysisk er vi fordelt på to tilstødende mindre ”stor-rums”-kontorer.

Af arbejdsredskaber og metoder bruger vi bl.a. voksenudredningsmetoden (VUM 2.0 og FFB), som understøttes af vores IT-system, Sensum One, samt LØFT, hvor vi har fokus på borgers ressourcer, drømme, muligheder og netværk. 

Vi er altid nysgerrige på, hvordan vi kan gøre ting bedre og har løbende opmærksomhed på at udarbejde og opdatere vores arbejdsgange, brevskabeloner og vores LØFT-metode. Du bliver også en del af dette arbejde. 

Det er vigtigt for os at have en god balance imellem arbejds- og privatliv, og derfor har vi under hensyn til hinanden og driften rig mulighed for fleksible vilkår, herunder flextid og hjemmearbejdsdage. 

Om arbejdsstedet

Vi bor i naturskønne omgivelser nær hav og skov, knap en times kørsel fra København. Vi samarbejder tæt med lokale tilbud, herunder både kommunale (botilbud, beskyttet beskæftigelse, voksenstøtte mv.) og private og frivillige tiltag. 

Vi har ekstern supervision, kantineordning og motionsrum. Derudover har vi en aktiv personaleforening samt personalegoder såsom feriefond med udlejning af sommerhuse og lejligheder i ind- og udland, billig sundhedsforsikring samt rabatter til teater, biograf mv. 

Vi glæder os til at høre fra dig.

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at høre mere. Du kan ringe til leder, Zuzanne Larsen, tlf.nr. 3053 6023 eller rådgiver, Mille Mikkelsen, tlf.nr.: 2122 2549.

Opstart er snarest muligt og senest 1. juni. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst samt principper om Ny Løn.

Vi glæder os til at møde dig og til at fortælle meget mere om de spændende opgaver.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.



🕑 37 timer  |  Frederiksværk  |  2025-04-02 12:00:00



Ansøg her

Retur til søgning