Ny søgning

Boligsocial økonomisk rådgiver til Sydfyns Almene Boliger


Har du lyst til at blive en del af udviklingen af social bæredygtige boligområder, og brænder du for at gøre en ægte forskel for mennesker der er i en sårbar eller udsat position? Har du erfaring med socialt arbejde og/eller rådgivning? Og vil du være en del af et team, der arbejder på tværs af kommunale afdelinger, boligselskab og civilsamfundet – så læs med her:


Vi søger en boligsocial økonomisk rådgiver, der vil være en del af det boligsociale team i Svendborg som bl.a. tilbyder social- og økonomisk rådgivning til boligselskabets beboere. Dit arbejde vil være en kilde til forandring og håb for mange - og dit arbejde vil være i tæt samarbejde med både boligselskab, kommune og det øvrige boligsociale team.


Rådgivning der gør en forskel!
Det er den boligsociale rådgivers opgave at tage sig af en mangfoldighed af opgaver i arbejdet med og omkring social bæredygtighed i Sydfyns Almene Boliger, fx:

• Yde social og økonomisk rådgivning til sårbare og udsatte beboere i Sydfyns Almene Boliger
• Udarbejde budgetter sammen med beboere, herunder afklare om beboeren får de rette ydelser og tillæg
• Skabe overblik og ro i en til tider svær situation
• Indgå i tæt dialog med kommune og boligselskab om at løse beboerens udfordringer
• Samarbejde tæt med beboere, driftspersonale og kolleger
• Bidrage til at udvikle Sydfyns Almene Boligers kvalitetsmodel for økonomisk rådgivning samt udarbejdelse af statistik og forretningsgange i funktionen i samarbejde med dine kollegaer


FLEKSIBEL ARBEJDSPLADS OG GODE RAMMER
Du vil blive en del af det boligsociale team der arbejder målrettet med at mindske socialgeografisk ulighed og sikre beboernes livschancer. Du vil få en dagligdag præget af en høj grad af forskellighed, i et ambitiøst og stærkt fagligt team, hvor gode arbejdsforhold, en uhøjtidelig omgangstone samt stor støtte til hinanden indrammer hverdagen. Vi tror på at selvstændighed i opgaveløsningen samt spændende opgaver og fleksibilitet i jobbet, giver de mest tilfredse medarbejdere og derigennem gør at vi sammen opnår de bedste resultater.

I rollen tilbydes du:
• Ansættelse fra 1.maj 2025 -31.oktober 2029, ugentlig arbejdstid på 37 timer inkl. frokost. Vi prioriterer en sund balance mellem arbejdstid og fritid højt, hvorfor hjemmearbejde også er en mulighed
• Gode ansættelsesvilkår, fleksibel arbejdstid samt sundheds- og behandlingsforsikring
• Fagligt dygtige kollegaer at sparre med, og som glæder sig til at samarbejde med dig, samt en bred opgaveportefølje
• Gode udviklingsmuligheder med fokus på løbende kompetenceudvikling
• Ansættelse i Sydfyns største boligselskab der har afdelinger fra Marstal til Gudme

Din profil
For at du kan få succes i stillingen, er det vigtigt, at du tager ejerskab for opgaven fra A-Z, samt at du har høj
grad af empati, og derfor har nemt ved at opbygge gode relationer til både beboere og samarbejdspartnere
med forskellige fagligheder.

Derudover forestiller vi os at du har:
• En socialfaglig eller administrativ baggrund
• Arbejdet med udsatte borgere, eller borgere i restance, samt viden om borgere i sårbare eller udsatte positioner, komplekse sociale sager og udsathed
• Kendskab til sociallovgivningen og gerne kendskab til beskæftigelsesreformen, samt forståelse for kommunens opgave som myndighed/funktion
• Stærke kommunikationsevner både skriftlig og mundtlig samt systematisk og velorganiseret i din tilgang
• Gerne have erfaring med at arbejde i en politisk organisation

VI HØRER GERNE FRA DIG
Send ansøgning og CV via link inden den 26. februar kl. 23.59
Samtaler forventes afholdt i uge 12. Vi forestiller os tiltrædelse 1. maj. Ansættelse sker i henhold til HK/BL Overenskomst.

Vil du høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte boligsocial chef Teresa Henrikke Askham på tlf.:23103891 eller tas@domea.dk



🕑 Fuldtid  |  Svendborg  |  2025-02-26 23:59:00



Ansøg her

Retur til søgning