Rusmiddelkonsulent til Rusmiddelrådgivningen i Horsens Kommune
37 timer om ugen – vikariat frem til 31.12.2025 – med mulighed for forlængelse
Har du en stærk faglighed og lyst til at gøre en reel forskel for mennesker med komplekse rusmiddelproblematikker? Brænder du for at skabe forandring sammen med borgere, der kæmper med afhængighed af alkohol og/eller andre stemningsændrende stoffer? Så er det måske dig, vi søger som vores nye rusmiddelkonsulent i Rusmiddelrådgivningen i Horsens Kommune.
Om os
Rusmiddelrådgivningen er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte under HPS (Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte). Vi er ca. 23 medarbejdere i et stærkt tværfagligt team bestående af socialrådgivere, pædagoger, sygeplejersker, psykologer, ergoterapeuter, studerende og en fast tilknyttet speciallægekonsulent. Vi tilbyder ambulant behandling for alkohol- og stofafhængighed samt støtte til pårørende – både i form af individuelle samtaler, gruppetilbud, online samtaler og døgnbehandling.
Vi arbejder efter de nationale kliniske retningslinjer og anvender evidensbaserede metoder som fx MOVE og MOVE+. Aktuelt er vi i gang med en spændende forandringsproces med fokus på faglig styrkelse og forberedelse til samarbejde med regionspsykiatrien om et nyt dobbeltdiagnosetilbud.
Dine arbejdsopgaver
Som rusmiddelkonsulent vil du få en alsidig og meningsfuld hverdag, hvor dine primære opgaver er:
Om dig
Vi tilbyder
Vi arbejder aktivt for at skabe et sundt og positivt arbejdsmiljø, hvor vi kan lære af hinanden, støtte hinanden – og udvikle os sammen.
Praktisk information
Organisatorisk tilhørsforhold: Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte og er organiseret i chefområdet Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte (HPS). Vi arbejder strategien ”Nye veje, nye liv ”
Nye Veje - nye liv
Læs mere om os på vores hjemme side: https://horsens.dk/sundhed/sundhedsfremme/stofbehandling
Samt på Horsens kommunes rusmiddelpolitik:
Rusmiddelpolitik 2021-2025
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principper om Ny Løn
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens Overgaard på tlf. 51 62 72 14.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning
37 timer om ugen – vikariat frem til 31.12.2025 – med mulighed for forlængelse
Har du en stærk faglighed og lyst til at gøre en reel forskel for mennesker med komplekse rusmiddelproblematikker? Brænder du for at skabe forandring sammen med borgere, der kæmper med afhængighed af alkohol og/eller andre stemningsændrende stoffer? Så er det måske dig, vi søger som vores nye rusmiddelkonsulent i Rusmiddelrådgivningen i Horsens Kommune.
Om os
Rusmiddelrådgivningen er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte under HPS (Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte). Vi er ca. 23 medarbejdere i et stærkt tværfagligt team bestående af socialrådgivere, pædagoger, sygeplejersker, psykologer, ergoterapeuter, studerende og en fast tilknyttet speciallægekonsulent. Vi tilbyder ambulant behandling for alkohol- og stofafhængighed samt støtte til pårørende – både i form af individuelle samtaler, gruppetilbud, online samtaler og døgnbehandling.
Vi arbejder efter de nationale kliniske retningslinjer og anvender evidensbaserede metoder som fx MOVE og MOVE+. Aktuelt er vi i gang med en spændende forandringsproces med fokus på faglig styrkelse og forberedelse til samarbejde med regionspsykiatrien om et nyt dobbeltdiagnosetilbud.
Dine arbejdsopgaver
Som rusmiddelkonsulent vil du få en alsidig og meningsfuld hverdag, hvor dine primære opgaver er:
- Gennemførelse af individuelle behandlingssamtaler med borgere med rusmiddelproblemer.
- Udarbejdelse og opfølgning på behandlingsplaner i tæt samarbejde med borgeren.
- Visitation og revisitation – herunder samtaler og vurdering af eksisterende behandlingsforløb.
- Dokumentation og løbende evaluering af indsatsen.
- Samarbejde med interne kolleger og eksterne aktører (fx sagsbehandlere, læger, pårørende) for at sikre en helhedsorienteret indsats.
- Deltagelse i teammøder og faglige fora, hvor du bidrager aktivt til refleksion og udvikling.
Om dig
- Du har en relevant uddannelse – fx socialrådgiver, pædagog, ergoterapeut,
- Du har erfaring fra social-, psykiatri- eller rusmiddelområdet,
- Du har mod på og erfaring med at arbejde med mennesker, som ofte lever på kanten af samfundet – og du er bevidst om den robusthed, rollen kræver.
- Du har stærke kommunikative kompetencer og kan bruge samtalen som et aktivt redskab til forandring.
- Du arbejder både selvstændigt og tværfagligt – og bruger kollegaer, ledelse og samarbejdspartnere aktivt i løsningen af kerneopgaven.
Vi tilbyder
- En spændende og meningsfuld stilling med mulighed for faglig og personlig udvikling.
- En arbejdsplads med fokus på høj faglighed, trivsel, åbenhed og kollegial sparring.
- Et stærkt og engageret team med bred faglighed og stort hjerte for målgruppen.
- Ekstern supervision og faglige fora.
- Fokus på Social Kapital, fællesskab og udvikling – både for borgerne og os selv.
- En leder der er tæt på
Vi arbejder aktivt for at skabe et sundt og positivt arbejdsmiljø, hvor vi kan lære af hinanden, støtte hinanden – og udvikle os sammen.
Praktisk information
Organisatorisk tilhørsforhold: Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte og er organiseret i chefområdet Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte (HPS). Vi arbejder strategien ”Nye veje, nye liv ”
Nye Veje - nye liv
Læs mere om os på vores hjemme side: https://horsens.dk/sundhed/sundhedsfremme/stofbehandling
Samt på Horsens kommunes rusmiddelpolitik:
Rusmiddelpolitik 2021-2025
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principper om Ny Løn
- Stillingen ønskes besat snarest muligt
- Ansøgningsfrist: 12. august 2025– Der kan forekomme løbende indkaldelse til samtale
- Samtaler afholdes: Mandag d. 18. august 2025– bemærk, at vi ikke tilbyder alternative samtaletidspunkter
Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens Overgaard på tlf. 51 62 72 14.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning