Ny søgning

Sagsbehandler med juridisk eller samfundsvidenskabelig baggrund søges til nyt og komplekst retsområde i Minksekretariatet i Vejle

Vil du bidrage til en historisk og samfundsmæssig vigtig opgave, der kræver skarpe juridiske og forvaltningsmæssige kompetencer? Minksekretariatet søger dygtig og engagerede sagsbehandlere til at bistå i arbejdet med at fastlægge praksis inden for et nyt og komplekst retsområde.

Baggrund- en unik opgave med stor betydning

I slutningen af 2020 blev alle mink i Danmark aflivet som led i håndteringen af COVID-19. Det er politisk besluttet, at minkavlere og følgeerhverv skal kompenseres for deres tab. På den baggrund er der nedsat vurderingskommissioner, som behandler erstatningssager i henhold til en bekendtgørelse fra Fødevareministeriet.

Minksekretariatet bistår vurderingskommissionerne og har ansvar for sagsbehandling, udarbejdelse af forligsforslag og klargøring af afgørelser. Du bliver en vigtig del af denne proces og får mulighed for at sætte dit præg på praksisudviklingen i et nyt retsområde.

Teamet i Minksekretariatet 1. instans

Du bliver en del af et fagligt stærkt og engageret team i Vejle, bestående af økonomer, jurister, og administrative kolleger, der sammen arbejder for at løse en opgave af stor betydning. Vi har en kultur, hvor faglig sparring og sammenhold er i højsædet, og hvor din indsats gør en forskel. Som en del af teamet bliver du introduceret til opgaven gennem et grundigt onboardingforløb.

Som sagsbehandler hos os vil du opleve en hverdag, hvor høj faglighed kombineres med fleksibilitet og plads til privatlivet. Vi tilbyder blandt andet flekstid og hjemmearbejde.

Om stillingen – dine arbejdsopgaver

Som sagsbehandler i Minksekretariatet vil du få et meningsfuldt og afvekslende arbejde med fokus på forvaltningsret og konkret sagsbehandling. Dine opgaver vil blandt andet være at:

  • Udarbejde forligsforslag og afgørelser på baggrund af komplekst sagsmateriale
  • Samarbejde tæt med vurderingskommissionens formand og medlemmer
  • Bidrage til at udvikle praksis på et nyt retsområde
  • Arbejde tværfagligt og sikre en ensartet, retfærdig og grundig behandling af sagerne
Om dig – faglige og personlige kompetencer

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk baggrund – fx cand.jur., cand.merc.(jur.) eller cand.scient.pol. – og at du har interesse for offentlig forvaltning, erstatningsret og myndighedsopgaver.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har stærke forvaltningsretlige kompetencer og interesse for offentlig sagsbehandling
  • Er struktureret, grundig og evner at håndtere komplekse problemstillinger
  • Trives i tværfaglige samarbejder og bidrager aktivt til fælles løsninger
  • Kommunikerer klart og ansvarligt – både skriftligt og mundtligt
  • Har et positivt og løsningsorienteret mindset samt lyst til at lære og udvikle dig
Både nyuddannede og erfarne kandidater opfordres til at søge. Vi lægger vægt på både faglige og personlige kvalifikationer.



Om at arbejde hos os

Vi sætter barren højt – både når det kommer til opgaveløsningen, og når det kommer til arbejdsglæden. Vi hjælper hinanden i hverdagen og giver plads til forskellighed. Du skal have lyst til at arbejde på tværs af fagligheder og være klar til at lære nyt og udvikle dig.

Ansættelsesvilkår:

  • Arbejdssted: Jens Ravns Vej 11A, 7100 Vejle
  • Opstart: senest 1. september 2025
  • Løn: I henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant faglig organisation. Lønniveau fastsættes på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring.
Vi tilbyder moderne faciliteter, herunder kantine og fleksible arbejdsrammer.

Har du lyst til at vide mere?
Kontakt teamleder Signe Hornbæk Knudsen på tlf. 30612730 eller teamleder Inge Holberg Lehmann på tlf. 20124051, hvis du ønsker yderligere information. For spørgsmål om ansættelsesvilkår eller generelt om Trafikstyrelsen som arbejdsplads, kontakt venligst HR & rekrutteringspartner Sunniva Isaksen på tlf. 6155 4856.

Sådan søger du
Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk senest 18. juni 2025, kl. 23.59.

Minksekretariatet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere om Minksekretariatet på www.minksekretariatet.dk





Arbejdstid: Dag




Ansøg her

Retur til søgning