Da en vores teamkoordinatorer har søgt nye udfordringer, søger vi en dygtig teamkoordinator pr. 1. august 2025.
Om Jobrehabilitering
I Jobrehabilitering arbejder vi primært med målgrupperne: borgere i ressourceforløb og aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Vi er en afdeling med 32 engagerede og ambitiøse medarbejdere, som hver dag arbejder på at få flere borgere i job og uddannelse. Medarbejdergruppen består af koordinerende sagsbehandlere, mentorer og virksomhedskonsulenter.
Målet med vores indsats er, at borgerne skal opnå et selvstændigt liv gennem en koordineret og helhedsorienteret indsats. Borgerens periode på offentlig forsørgelse skal være så kort som muligt – samtidig skal vi understøtte at borgeren opnår varig hel- eller delvis selvforsørgelse gennem job/uddannelse eller fleksjob.
Vi udvikler hele tiden vores metoder og indsatser til gavn for borgerne. Det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor læring og udvikling er en del af hverdagen. Vi er for tiden særligt optaget af:
- Refleksiv Praksis med afsæt i Væksthusets definition https://vaeksthuset.dk/kompetence#98f1b1cd0494
- CUBB https://www.cubb.aau.dk/#34d1d7e5-c3d0-48f9-9e64-6c19f36fe5de
- Den løsningsorienterede tilgang, LØFT
Teamkoordinator
Som teamkoordinator vil du få til opgave at understøtte og udvikle den daglige drift og faglige opgaveløsning på tværs af målgrupperne og teams i afdelingen.
Du vil ikke selv have borgersager, og du vil have en teamkoordinatorkollega, begge refererer til funktionslederen i Jobrehabilitering.
Et arbejde med personlige og faglige udfordringer
Vi kan tilbyde dig et spændende arbejdsfelt i en velorganiseret afdeling med et godt arbejdsmiljø. Du får mulighed for at få stor indflydelse på udviklingen af opgaven.
Du kommer til at arbejde med:
- Afholde individuelle samtaler virksomhedskonsulenter, mentorer og koordinerende sagsbehandlere, der har til formål at bidrage til den enkeltes opgaveløsning og målopfyldelse
- Bemyndigende og coachende sparring
- Forestå implementering af ny lovgivning, arbejdsgange og initiativer i afdelingen
- Udvikling af arbejdsmetoder der understøtter samarbejdet mellem den virksomhedskonsulenter, mentorer og sagsbehandlere og borgeren
- Fagligt ledelsestilsyn
- Koordinering og driftstilrettelæggelse
- Samarbejde med mange forskellige offentlige og private aktører
- Feedback i samtaler
- Besvare klager
- Bistå medarbejdere i særligt komplekse sager
Vores nye teamkoordinator har følgende kompetencer:
- Solid socialfaglig viden og erfaring med målgrupper, der er kendetegnende ved at have komplekse problemstillinger. Dvs. erfaring med målgrupper, der har komplekse udfordringer som psykiske og fysiske helbredsudfordringer, misbrug, kriminalitet, begrænset skole og/eller erhvervserfaring
- Relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx socialrådgiver
- Erfaring fra beskæftigelsesområdet
- Erfaring med mødefacilitering
- Arbejder analytisk
- Arbejder selvstændigt og struktureret inden for rammerne og fastlagte mål
- Bidrager til en fælles udvikling af opgaveløsningen på tværs af afdelinger, sektioner og organisationer til gavn for borgeren
- Er coachende i sparring og lader ansvaret blive hos medarbejderne
- Er bevidst om egen rolle og tør tage ansvar for egne faglige vurderinger og beslutninger
- Er fortrolig med it fagsystemer (vores primære fagsystem er Fasit)
- Er tillidsvækkende og inddragende
- Kan indgå i undervisning og samarbejde sammen med teamkoordinatorkolleger
Som teamkoordinator indgår du i et teamsamarbejde med funktionslederen og den anden teamkoordinator i afdelingen. Sammen har vi ansvaret for den fortsatte faglige udvikling i afdelingen. Derudover får du et tæt samarbejde med de øvrige teamkoordinatorer i Beskæftigelsesafdelingen i forhold til arbejdsgange, der går på tværs af afdelingerne, snitfladesamarbejde mv.
Stillingen som teamkoordinator er en fast stilling på 37 timer med ansættelse fra 1. august 2025 eller snarest herefter.
Du kan læse mere om Silkeborg Kommune på: www.silkeborgkommune.dk
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Solvejg Iversen på tlf. 5151 9271 eller teamkoordinator Maj Overgaard på tlf. 2489 6505.
Ansøgningsfrist torsdag 8. maj 2025. Vi holder første samtalerunde fredag 16. maj 2025 og anden samtalerunde onsdag 21. maj 2025.
Kandidater til ansættelsessamtale udvælges mandag 12. maj 2025.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning