Fire socialrådgivere/socialformidlere til børnehandicapområdet
Vi søger fire engagerede og motiverede socialrådgivere/socialformidlere til alsidige arbejdsområder og opgaver. Alle stillinger er faste stillinger på 37 timer/uge med start snarest muligt. I den første tid vil de primære arbejdsopgaver være i Det tværgående team.
Det tværgående team behandler ansøgninger om kompensation for tabt arbejdsfortjeneste, merudgifter til børn, delvist behandlingsmæssigt fripladstilskud og sagsbehandling af individuel fysio- og ergoterapi til børn. Dine arbejdsopgaver vil til at starte med være sagsbehandling af ansøgninger og efterfølgende opfølgning på indsatsen.
Det tværgående team har et tæt samarbejde med børnehandicapteamet, som varetager den øvrige sagsbehandling og rådgivning med børnehandicapbestemmelserne.
Om Familie- og rådgivningscenteret
Familie- og rådgivningscenteret består af mere end 150 dygtige medarbejdere og er opdelt i syv teams: Modtagelse, Børneteam, Ungeteam, Anbringelsesteam, Handicapteam, Administrativt team og Det tværgående team. Herudover er Familieplejen, Døgnkonsulenterne og tre interne institutioner også tilknyttet Familie- og Rådgivningscenteret.
Genopretnings- og udviklingsplan
Vi er aktuelt i gang med en ambitiøs genopretnings- og udviklingsplan, som inkluderer nye arbejdsgange, omstrukturering og intensiv kompetenceudvikling. Som en del af denne proces vil du få mulighed for at bidrage til arbejdet med at udvikle og implementere smidige og lovmedholdelige arbejdsgange. Vi har også et efterslæb, som vi skal have afviklet for at sikre de fremtidige forbedringer. Vi tror på, at vi i fællesskab og med høj faglighed kan skabe de forandringer, der skal til for at sikre den udvikling, vi ønsker på børnehandicapområdet.
Dine arbejdsopgaver
I starten vil du primært arbejde i Det tværgående team, men du skal være forberedt på, at du, i takt med implementering af nye arbejdsgange, kan få nye og andre opgaver inden for børnehandicapområdet. Vi søger derfor medarbejdere, der trives med alsidige og omskiftelige arbejdsopgaver, og som har lyst til kontinuerligt at bringe sin faglighed i spil i en udviklings- og forandringsproces.
Vi kan tilbyde
Vi forventer af dig
Er du klar til at være en del af et innovativt og udviklingsorienteret team - og ikke mindst et stort center med mange forskellige fagligheder - så vil vi glæde os til at modtage din ansøgning.
Vi holder informationsmøde
Onsdag den 9. april kl. 14.30 til 15.30 i Familie- og rådgivningscentret, Odinsgade 12, 8900 Randers.
Her vil du kunne høre lidt mere om arbejdet og møde nogen af dine måske kommende kollegaer.
Af hensyn til forplejningen, bedes du tilmelde dig på mail: ditte.burkal@randers.dk
Ansøgningsfrist
21. april 2025.
Ansættelsessamtaler
Samtalerne forventes at afholdes tirsdag den 28. april.
Tiltrædelse
Snarest muligt.
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og forhandling efter Ny Løn.
Vil du vide mere
Du er meget velkommen til at kontakte leder Chris Færch (telefon 23 69 74 99) eller socialfaglig konsulent Ditte Burkal (telefon 20 43 39 69), hvis du har spørgsmål til stillingerne.
Vi indhenter børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Ansøg her
Retur til søgning
Vi søger fire engagerede og motiverede socialrådgivere/socialformidlere til alsidige arbejdsområder og opgaver. Alle stillinger er faste stillinger på 37 timer/uge med start snarest muligt. I den første tid vil de primære arbejdsopgaver være i Det tværgående team.
Det tværgående team behandler ansøgninger om kompensation for tabt arbejdsfortjeneste, merudgifter til børn, delvist behandlingsmæssigt fripladstilskud og sagsbehandling af individuel fysio- og ergoterapi til børn. Dine arbejdsopgaver vil til at starte med være sagsbehandling af ansøgninger og efterfølgende opfølgning på indsatsen.
Det tværgående team har et tæt samarbejde med børnehandicapteamet, som varetager den øvrige sagsbehandling og rådgivning med børnehandicapbestemmelserne.
Om Familie- og rådgivningscenteret
Familie- og rådgivningscenteret består af mere end 150 dygtige medarbejdere og er opdelt i syv teams: Modtagelse, Børneteam, Ungeteam, Anbringelsesteam, Handicapteam, Administrativt team og Det tværgående team. Herudover er Familieplejen, Døgnkonsulenterne og tre interne institutioner også tilknyttet Familie- og Rådgivningscenteret.
Genopretnings- og udviklingsplan
Vi er aktuelt i gang med en ambitiøs genopretnings- og udviklingsplan, som inkluderer nye arbejdsgange, omstrukturering og intensiv kompetenceudvikling. Som en del af denne proces vil du få mulighed for at bidrage til arbejdet med at udvikle og implementere smidige og lovmedholdelige arbejdsgange. Vi har også et efterslæb, som vi skal have afviklet for at sikre de fremtidige forbedringer. Vi tror på, at vi i fællesskab og med høj faglighed kan skabe de forandringer, der skal til for at sikre den udvikling, vi ønsker på børnehandicapområdet.
Dine arbejdsopgaver
I starten vil du primært arbejde i Det tværgående team, men du skal være forberedt på, at du, i takt med implementering af nye arbejdsgange, kan få nye og andre opgaver inden for børnehandicapområdet. Vi søger derfor medarbejdere, der trives med alsidige og omskiftelige arbejdsopgaver, og som har lyst til kontinuerligt at bringe sin faglighed i spil i en udviklings- og forandringsproces.
Vi kan tilbyde
- Fokus på kerneopgaven og kontinuerlig udvikling
- Dygtige, engagerede kollegaer og et godt kollegialt sammenhold
- Et tæt samarbejde mellem socialrådgivere/socialformidlere, afdelingsledere og administrativt personale
- Mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag, som tilrettelægges efter arbejdsopgaverne.
- Faglig støtte og supervision
- Mentorordning og introprogram
- To kursusdage i SOS-metoden
Vi forventer af dig
- at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en lignende stilling. Det vil være et plus, hvis du har erfaring med de kompenserende ydelser som merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste.
- at du har en opdateret viden om barnets lov og har evne til at handle efter lovgivningen
- at du er selvstændig, systematisk og helhedsorienteret i arbejdet.
- at du har lyst til at arbejde med udvikling igennem systematiske metoder og faglige input.
- at du kan prioritere og håndtere administrativt arbejde i en travl hverdag
- at du vil deltage i supervision
- at du har et nysgerrigt, positivt sind og har lyst til at bidrage til fællesskabet
Er du klar til at være en del af et innovativt og udviklingsorienteret team - og ikke mindst et stort center med mange forskellige fagligheder - så vil vi glæde os til at modtage din ansøgning.
Vi holder informationsmøde
Onsdag den 9. april kl. 14.30 til 15.30 i Familie- og rådgivningscentret, Odinsgade 12, 8900 Randers.
Her vil du kunne høre lidt mere om arbejdet og møde nogen af dine måske kommende kollegaer.
Af hensyn til forplejningen, bedes du tilmelde dig på mail: ditte.burkal@randers.dk
Ansøgningsfrist
21. april 2025.
Ansættelsessamtaler
Samtalerne forventes at afholdes tirsdag den 28. april.
Tiltrædelse
Snarest muligt.
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og forhandling efter Ny Løn.
Vil du vide mere
Du er meget velkommen til at kontakte leder Chris Færch (telefon 23 69 74 99) eller socialfaglig konsulent Ditte Burkal (telefon 20 43 39 69), hvis du har spørgsmål til stillingerne.
Vi indhenter børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Ansøg her
Retur til søgning