
Rådgiver til det specialiserede voksenområde
Brænder du for arbejdet med voksne med funktionsnedsættelser og sociale udfordringer?
Vil du også være med til at gøre en forskel?
Vi har sagt farvel til vores kollega, som efter knap 25 års ansættelse i kommunen er gået på pension, og vi er samtidig blevet opnormeret, så vi får flere ressourcer til rettidige opfølgninger. Vi søger derfor dig, der går op i god sagsbehandling, til at hjælpe os med fortsat at gøre en forskel for kommunens voksne med funktionsnedsættelser og/eller sociale udfordringer.
Du vil blive en del af Handicap- og Voksenafdelingen, hvor du vil opleve en bred kollegagruppe bestående af rådgivere, STU-vejleder, studentermedhjælper, fagspecialist og vores leder. Derudover er vi også ved at søge en kollega, som vil tage hånd om administrative opgaver samt kontrakter, matche tilbud mv.
Fælles for os er, at vi alle gerne vil gøre en forskel via en sammenhængende indsats, der understøtter den enkeltes mulighed for at opnå et værdigt og meningsfuldt liv på egne præmisser.
Vi prioriterer tid til fordybelse og sparring og lægger vægt på fleksibilitet og balance mellem arbejde, privatliv og det levede liv. Derfor har vi for nylig indført hjemmearbejdsdag om fredagen, samt fælles arbejdstid mellem kl. 9-14 mandag til torsdag; øvrig arbejdstid placeres ud fra kerneopgaven, familieliv og individuelle behov.
Ønsker du et meningsfuldt arbejde med fleksible rammer, et kollega-fællesskab med høj faglighed og gode udviklingsmuligheder, så er du måske vores nye kollega.
Dine opgaver
Du vil få ansvaret for en dynamisk sagsstamme på ca. 40-45 unikke cpr.nr. Vi bestræber os på at samle borgernes sager hos én rådgiver, og du vil derfor beskæftige dig bredt indenfor bl.a. servicelovens voksenbestemmelser samt forvaltnings- og retssikkerhedsloven.
Derudover vil du få et eller flere specialer, alt afhængig af kompetencer og interesser. Det kan f.eks. være ungestøtte, misbrug, merudgifter eller Åben Rådgivning for voksne.
Dine primære opgaver vil være at rådgive og vejlede, udrede via VUM 2.0 og træffe afgørelse, evt. med forudgående indstilling til visitationsudvalget. Derudover vil du løbende skulle følge op på dine sager, så borgerne sikres den nødvendige og rette hjælp og indsats.
Introforløb bliver tilrettelagt ud fra dine kompetencer og erfaring, og du vil derfor blive klædt på til dine opgaver - uanset om du har fleres års erfaring eller er nyuddannet socialrådgiver. Vigtigst af alt er, at du har mod på at lære nyt og kan se dig ind i vores fællesskab og værdier.
Vores ønsker til dig
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har relevant erfaring med myndighedsarbejdet på det specialiserede voksenområde, og du tænker lovgivning, kvalitet og økonomisk ansvarlighed ind i din sagsbehandling.
Dialog, empati og ordentlighed er nøgleord i dit arbejde, og du har fokus på muligheder og ressourcer samt en positiv og idérig tilgang til udfordringer.
Vi lægger vægt på, at du
- har gode kommunikations- og formidlingsevner i både skrift og tale
- er effektiv, struktureret og bevarer jordforbindelsen
- deler din viden og erfaring og bidrager med sparring og vidensdeling - både i afdelingen og på tværs af organisationen
- reflekterer løbende over egen rolle og indsats
- har gode IT-færdigheder
- har kørekort, da vi dækker et stort geografisk område
Om os
Fællesskab betyder meget for os, og vi lægger stor vægt på at vi løfter i flok, da vi har et fælles ansvar for vores samlede opgaver i afdelingen.
Som kollegagruppe er vi sammensat på tværs af alder og erfaring, og vi ser samarbejde og holdånd som grundstenen for en god og vellykket indsats. Fysisk er vi fordelt på to tilstødende mindre ”stor-rums”-kontorer.
Af arbejdsredskaber og metoder bruger vi bl.a. voksenudredningsmetoden (VUM 2.0 og FFB), som understøttes af vores IT-system, Sensum One, samt LØFT, hvor vi har fokus på borgernes ressourcer, drømme, muligheder og netværk.
Vi er altid nysgerrige på, hvordan vi kan gøre ting bedre og har løbende opmærksomhed på at udarbejde og opdatere vores arbejdsgange, brevskabeloner og vores LØFT-metode. Du vil også blive en del af dette arbejde.
Om arbejdsstedet
Vi bor i naturskønne omgivelser nær hav og skov, knap en times kørsel fra København. Vi samarbejder tæt med lokale tilbud, herunder både kommunale (botilbud, beskyttet beskæftigelse, voksenstøtte mv.), private og frivillige tiltag.
Vi har ekstern supervision, kantineordning og motionsrum. Derudover har vi en aktiv personaleforening samt personalegoder såsom feriefond med udlejning af sommerhuse og lejligheder i ind- og udland, billig sundhedsforsikring samt rabatter til teater, biograf mv.
Vi glæder os til at høre fra dig
Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker at høre mere. Du kan ringe til leder, Zuzanne Larsen, på tlf.nr. 3053 6023 eller rådgiver, Susan Normann Nielsen, på tlf.: 2035 0205.
Opstart er snarest muligt og senest d. 1. januar 2026. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst samt principper om Ny Løn.
Vi glæder os til at møde dig.
Om Halsnæs Kommune
Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.
Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.
Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.
🕑 37 timer | Frederiksværk | 2025-11-12 08:00:00
Ansøg her
Retur til søgning