Kan du se dig selv som en del af et lille og velfungerende team bestående af 7 sagsbehandlere, hvor vi hjælper hinanden, har plads til masser af grin, og hvor trivsel vægtes højt? Så læs videre... Vi leder nemlig efter dig, der har lyst at blive vores nye kollega i Ansøgningsteamet, som er en del af Ydelsesteamet i Sønderborg Kommune.
Hvad kan vi tilbyde
Et team med holdånd: Vi værdsætter fællesskabet og lægger vægt på, at der er både faglig udvikling og socialt samvær i vores team. Vi har en uformel omgangstone og mødes også gerne til sociale arrangementer. Desuden har vi et stærkt samarbejde med resten af Ydelsesteamet og andre relevante kolleger og samarbejdspartnere i og uden for Sønderborg Kommune.
Opgaver i Ansøgningsteamet: Ansøgningsteamet består af 7 personer, hvoraf de 2 screener og klargør alle ansøgninger om kontanthjælp, enkeltydelser og personlige tillæg samt har telefonvagt og fordeling af post til hele afdelingen. De 4 øvrige behandler ansøgninger og har enkelte personlige henvendelser i fronten, hvor opgaven er at hjælpe ansøgere med at søge om kontanthjælp.
Dig som vi søger, vil få opgaver på tværs af de to funktioner. 2 dage om ugen vil du have opgaver som screening, postfordeling og telefonvagt. 3 dage om ugen vil du have opgaver som sagsbehandler, hvor du skal behandle ansøgninger og have en ugentlig dag hvor det er dig der skal hjælpe borgerne med deres ansøgninger i fronten.
Vi ønsker en kollega, der trives i en struktureret hverdag, vi tilrettelægger i fællesskab. I Ansøgningsteamet løfter vi i flok, og derfor er det vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og besidder holdånd.
En tillidsfuld leder: Vores leder har tillid til os og vores faglighed, hvilket giver os stor indflydelse på, hvordan vi løser vores opgaver inden for lovens rammer.
Grundig oplæring: Vi sikrer, at du får en grundig oplæring, der er tilpasset dine kompetencer og erfaring.
Det er vigtigt for os, at du føler dig tryg og godt klædt på.
Mulighed for faglig udvikling: Hos os er faglig udvikling ikke kun noget der sker på kurser. Vi værdsætter vidensdeling i dagligdagen, hvor vi trækker på hinandens erfaringer og altid kan søge råd og sparring. Vi tror på, at vi bliver stærkere som team, når vi løfter hinanden.
Hvem er du? Du er måske kontoruddannet, finansøkonom eller lignende. Du har erfaring fra området eller med generel sagsbehandling, partshøringer, afgørelser og klagesagsbehandling samt personlig og telefonisk borgerkontakt. Du er en holdspiller med gode samarbejdsevner, som også er god til at kommunikere forståeligt både på skrift og i tale.
Vi søger en fleksibel kollega, da vi er et team, der indimellem oplever perioder med ekstra aktivitet, hvor tempoet øges og mange bolde er i luften.
Vil du vide mere? Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til sagsbehandler Christina Heesch Hansen tlf.: 2790 7652 eller teamleder Annika Cording tlf.: 2790 5215
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst på området.
Tiltrædelse kan ske fra 1. august 2025.
Stillingen er på 37 timer. Arbejdstiderne er kl. 8-15 mandag, tirsdag, onsdag og fredag samt kl. 8-17 om torsdagen.
Der er ansøgningsfrist den 22. juni 2025. Vi afholder ansættelsessamtaler den 26. juni 2025.
Ansøg her
Retur til søgning