Vi søger en socialfaglig forhandler og sparringsmakker til Myndighed Handicap
Er du god til at kommunikere og trives du med at arbejde selvstændigt i en hverdag med mange forskellige samarbejdspartnere? Har du lyst til at anvende din erfaring og viden i en ny og spændende sammenhæng? Ser du faglighed, kvalitet, økonomi og faglige værktøjer gå hånd i hånd? Vil du være frontløber sammen med os på det specialiserede område?
Så har vi den rette stilling til dig!
Vi i gang med at implementere en forebyggelsesstrategi samt VUM 2.0 og FFB, der tilsammen skal nytænke og udvikle måden, vi leverer velfærdsydelser på. Vi er optaget af at understøtte progression og borgernes muligheder for at leve det liv, den enkelte ønsker sig, med høj grad af selvbestemmelse og livskvalitet, trods funktionsnedsættelser. Vi er også optaget af borgernes håb og drømme og arbejder målrettet på at understøtte deres egne ressourcer, så det er muligt at leve det liv, den enkelte ønsker i et rehabiliterende og recovery orienteret perspektiv.
Samtidig er vi optaget af, at de ydelser myndighed indkøber, har den rette kvalitet og pris.
Som socialfaglig forhandler træder du således ind i en række forandringsprocesser, hvor vi bl.a. ønsker at styrke den socialfaglige forhandling i sagsbehandlingen, og samtidig sikre at faglighed og økonomi går hånd i hånd, så der også kan leveres ydelser af høj kvalitet fremadrettet.
Vores mål er, at der i alle borgersager i myndighedsafdelingen er overensstemmelse mellem behov, indsats og takst, og at sagsgange understøtter dette, således der er gennemsigtighed og sammenhæng til stede i hver enkelt borgerforløb og sag. Vi søger derfor dig, der vil med på et stærkt hold, der sammen skal sikre, at vi kommer i mål med vores vision.
Din opgave bliver rettet mod to spor. Det ene spor handler om at understøtte kvalitet i sagsbehandlingen. Her skal du bl.a. hjælpe os med den fortsatte implementering af VUM 2.0 og FFB med fokus på at udvikle redskaber og målingsresultater, der sikrer, at vi kan følge progression i sagsforløb. Her særligt at udvikle redskaber, som kan understøtte sagsbehandlerne, så de får øget indsigt i borgernes udfordringer og muligheder, der kan udgøre fælles udgangspunkt for dialog om og med borgerne.
Det andet spor er at sikre, at faglighed og økonomi går hånd i hånd i myndighedsafdelingen. Her bliver din opgave at støtte sagsbehandlerne i elementer af den socialfaglige forhandling i udvalgte botilbudssager og særligt være sparringspartner i forberedelser, forhandlinger og opfølgninger af kontrakter, f.eks. også ved at tage på observationsbesøg på tilbud, og indgå i dialog og sparring med tilbud om indsatser hos borgere. Du vil i dette spor arbejde tæt sammen med sagsbehandlere og leverandører om kontraktændringer, optimering af eksisterende kontrakter. Du vil foretage prissammenligninger og være tovholder på forhandlingsprocessen med tilbud og bidrage til opkvalificering af match i botilbudssager. Du vil, ud over et tæt dagligt samarbejde med sagsbehandlere i de konkrete sager, også samarbejde tæt med ledelsen i afdelingen og være i løbende dialog med økonomi-funktionen. Samtidig skal du være opsøgende i forhold til bo- og dagtilbud og skabe relation og kendskab, og dermed kunne bidrage til at sikre det rette match mellem borgere og tilbud. Det er derfor vigtigt, at du trives med at have kontakt med mange mennesker.
Om os
Myndighed Handicap er en del af Socialområdet og har base på rådhuset i Hjørring, hvor Sundhed-, Ældre- og Handicapforvaltningen (SÆH) har til huse. Du vil få reference til områdeleder for Myndighed Handicap.
Dine primære opgaver vil omfatte:
Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Mikael Karup Haugaard på tlf.: 41225099.
Da jobbet indeholder kørsel, er det nødvendigt, at du har kørekort. I forbindelse med ansættelse vil vi indhente straffeattest.
Ansøgningsfrist den 30. april 2025
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning
Er du god til at kommunikere og trives du med at arbejde selvstændigt i en hverdag med mange forskellige samarbejdspartnere? Har du lyst til at anvende din erfaring og viden i en ny og spændende sammenhæng? Ser du faglighed, kvalitet, økonomi og faglige værktøjer gå hånd i hånd? Vil du være frontløber sammen med os på det specialiserede område?
Så har vi den rette stilling til dig!
Vi i gang med at implementere en forebyggelsesstrategi samt VUM 2.0 og FFB, der tilsammen skal nytænke og udvikle måden, vi leverer velfærdsydelser på. Vi er optaget af at understøtte progression og borgernes muligheder for at leve det liv, den enkelte ønsker sig, med høj grad af selvbestemmelse og livskvalitet, trods funktionsnedsættelser. Vi er også optaget af borgernes håb og drømme og arbejder målrettet på at understøtte deres egne ressourcer, så det er muligt at leve det liv, den enkelte ønsker i et rehabiliterende og recovery orienteret perspektiv.
Samtidig er vi optaget af, at de ydelser myndighed indkøber, har den rette kvalitet og pris.
Som socialfaglig forhandler træder du således ind i en række forandringsprocesser, hvor vi bl.a. ønsker at styrke den socialfaglige forhandling i sagsbehandlingen, og samtidig sikre at faglighed og økonomi går hånd i hånd, så der også kan leveres ydelser af høj kvalitet fremadrettet.
Vores mål er, at der i alle borgersager i myndighedsafdelingen er overensstemmelse mellem behov, indsats og takst, og at sagsgange understøtter dette, således der er gennemsigtighed og sammenhæng til stede i hver enkelt borgerforløb og sag. Vi søger derfor dig, der vil med på et stærkt hold, der sammen skal sikre, at vi kommer i mål med vores vision.
Din opgave bliver rettet mod to spor. Det ene spor handler om at understøtte kvalitet i sagsbehandlingen. Her skal du bl.a. hjælpe os med den fortsatte implementering af VUM 2.0 og FFB med fokus på at udvikle redskaber og målingsresultater, der sikrer, at vi kan følge progression i sagsforløb. Her særligt at udvikle redskaber, som kan understøtte sagsbehandlerne, så de får øget indsigt i borgernes udfordringer og muligheder, der kan udgøre fælles udgangspunkt for dialog om og med borgerne.
Det andet spor er at sikre, at faglighed og økonomi går hånd i hånd i myndighedsafdelingen. Her bliver din opgave at støtte sagsbehandlerne i elementer af den socialfaglige forhandling i udvalgte botilbudssager og særligt være sparringspartner i forberedelser, forhandlinger og opfølgninger af kontrakter, f.eks. også ved at tage på observationsbesøg på tilbud, og indgå i dialog og sparring med tilbud om indsatser hos borgere. Du vil i dette spor arbejde tæt sammen med sagsbehandlere og leverandører om kontraktændringer, optimering af eksisterende kontrakter. Du vil foretage prissammenligninger og være tovholder på forhandlingsprocessen med tilbud og bidrage til opkvalificering af match i botilbudssager. Du vil, ud over et tæt dagligt samarbejde med sagsbehandlere i de konkrete sager, også samarbejde tæt med ledelsen i afdelingen og være i løbende dialog med økonomi-funktionen. Samtidig skal du være opsøgende i forhold til bo- og dagtilbud og skabe relation og kendskab, og dermed kunne bidrage til at sikre det rette match mellem borgere og tilbud. Det er derfor vigtigt, at du trives med at have kontakt med mange mennesker.
Om os
Myndighed Handicap er en del af Socialområdet og har base på rådhuset i Hjørring, hvor Sundhed-, Ældre- og Handicapforvaltningen (SÆH) har til huse. Du vil få reference til områdeleder for Myndighed Handicap.
Dine primære opgaver vil omfatte:
- Understøtte med forhandling i udvalgte botilbudssager i sager. Der kan være tale om nye sager samt, udvalgte sager under opfølgning eller konkrete projekttiltag.
- Deltage i opfølgningsmøder i udvalgte sager og være tovholder på forhandlingsprocesser.
- Understøttelse af progression i sagsforløb gennem observationsbesøg og dialog med tilbuddene.
- Vejledning i pædagogiske tilgange i tæt samarbejde med teamene.
- Understøtte rådgiverne i arbejdet og sikre grundig behovsafdækning, samt at sager er tilstrækkeligt oplyste med et godt forhandlingsudgangspunkt for øje.
- Understøtte tydelighed og gennemsigtighed i bestillinger og kontrakter.
- Sikring af sammenhæng mellem de ydelser, myndighed bestiller, og omsætningen i tilbuddene.
- Udvikle værktøjer således progression kan følges i sagerne.
- Tovholder på overgangslisten samt øvrig forventet tilgang, således forvaltningen altid har et godt overblik over kommende sager.
- Brænder for opgaven med forhandling på det sociale område.
- Har uddannelse og erfaring som pædagog, med et indgående kendskab til det specialiserede socialområde.
- Er en dygtig kommunikator og holdspiller på tværs af fagområder og er imødekommende og motiverende.
- Formulerer dig godt både skriftligt og mundtligt.
- Er en dygtig organisator, som kan arbejde struktureret i forhandlingens forskellige faser.
- Er selvstændig ift. planlægning og prioritering af dine arbejdsopgaver.
- Kan skabe løsninger, som er både fagligt og økonomisk bæredygtige på tværs i organisationen, hvor du aktivt bruger data til at kvalificere beslutninger.
- Har erfaring i procesledelse.
- Gerne kendskab til fagsystemet CURA.
- En spændende og udfordrende stilling med mulighed for faglig og personlig udvikling, ansvar og indflydelse.
- Et dynamisk arbejdsmiljø med engagerede kolleger, som altid er parat til at hjælpe hinanden.
- Mulighed for at gøre en forskel for mennesker med handicap.
- Udfordrende og varierende arbejdsopgaver indenfor servicelovens bestemmelser.
- Et stærkt fagligt miljø, der vægter progression og resultater højt.
- God oplæring og introduktion til arbejdsområdet.
- Supervision, faglig sparring og løbende faglig opkvalificering.
Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Mikael Karup Haugaard på tlf.: 41225099.
Da jobbet indeholder kørsel, er det nødvendigt, at du har kørekort. I forbindelse med ansættelse vil vi indhente straffeattest.
Ansøgningsfrist den 30. april 2025
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Arbejdstid: Dag
Ansøg her
Retur til søgning