Ny søgning

Medarbejder til opkrævningsopgaver i Koncernøkonomi i Rudersdal Kommune

Kan du lide at betjene borgere og arbejde med tal? Vil du være med til at nedbringe gælden til kommunen? Er fleksibel arbejdstilrettelæggelse med mulighed for hjemmearbejde vigtigt for dig? Så er det måske dig, vi søger som vores nye kollega i Koncernøkonomi i Rudersdal Kommune.

Om jobbet

Det er afgørende for kommunernes økonomi og levering af velfærdsydelser, at borgere og virksomheder betaler deres regninger for daginstitutionspladser, biblioteksafgifter, erhvervsgebyrer mv.

Opkrævningen i Koncernøkonomi er et stærkt og velfungerende team, der arbejder målrettet på at bistå borgere og virksomheder med at betale regningerne, så vi kan få nedbragt den samlede gæld til kommunen.

Vi sætter en ære i at levere en god service til borgerne, så de føler sig godt hjulpet uanset deres ærinde. Dine primære opgaver bliver at levere den service ved at svare på spørgsmål fra borgerne på mail og telefon. Du skal derfor være god til at omsætte din viden på en rolig og forståelig måde, så du fx kan forklare indholdet af vores breve til borgerne eller vejlede om, hvordan de kan betale deres gæld.

Du bliver også den primære sagsbehandler på lån til beboerindskud til borgere, som flytter i en almen bolig. Borgerne kan få lån, hvis deres indkomst ligger under en bestemt grænse. Din opgave bliver at administrere udbetalingen af lånene og efterfølgende opkrævning.

Du får også mulighed for at deltage i andre af teamets sagsbehandlingsopgaver som fx bogføring af indbetalinger, ajourføring af oplysninger om borgernes gæld i opkrævningssystemet, afstemning af konti mv.

Vi sammensætter den præcise opgaveportefølje efter dine kompetencer og ønsker samt teamets behov.

Din profil

Du brænder for at hjælpe borgerne, når de henvender sig på mail eller telefonisk. Du ser ikke borgerhenvendelser som forstyrrelser, men som en vigtig del af jobbet.

Du kan lide at arbejde med sagsbehandling og tal og kan håndtere store datamængder i IT-systemer og excel. Du er meget struktureret, har sans for detaljen og arbejder systematisk med dine opgaver. Du har gode kommunikative evner både i skrift og tale.

Det er en fordel, men bestemt ikke et krav, at du har erfaring med kommunal opkrævning og har et kendskab til OPUS Debitor og evt. også KMD boliglån. Kommunaløkonomisk erfaring og forståelse vil ligeledes være en fordel. Du kan også have erfaring med borgerbetjening, systematisk sagsbehandling eller økonomi fra andre brancher og funktioner.

Du kan være kommunalt uddannet eller have anden uddannelsesbaggrund baggrund. Vi vægter din viden og kompetencer højere end måden, hvorpå du har tilegnet dig den.

Du skal være klar til at påtage dig nye opgaver og være nysgerrig på at lære nyt, herunder i IT-systemer. Endelig er det meget vigtigt, at du er en teamplayer og søger det sociale fællesskab på dit arbejde og kan grine sammen med og hjælpe dine kollegaer i det daglige.

Derfor skal du vælge os

Vi ønsker at gøre en forskel og vi prioriterer at have en arbejdsplads med et godt samarbejdsklima og nærværende ledelse. Vi prioriterer en god balance mellem arbejde og privatliv. Vi har en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, hvor der er mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen, når opgaverne passer dertil.

Vi har en uformel tone og et stærkt sammenhold i teamet og vil prioritere din eventuelle oplæring i opgaverne højt. Hvis du kan tiltræde den 1. juni eller tidligere, kan du få oplæring af den nuværende medarbejder, inden hun går på pension.

Du arbejder sammen med kolleger bredt i kommunen og stillingen giver dig et godt kendskab til den kommunale forvaltning. Da du er en del af Koncernøkonomi, kan der på sigt blive mulighed for at prøve kræfter med andre typer af økonomiopgaver alt efter din profil og interesser.

I Rudersdal Kommune tror vi på, at vi kun lykkes i fællesskab. Derfor er det vores mål, at alle kommunens medarbejdere og ledere i alle opgaver - og i fællesskab - arbejder for at skabe bæredygtige løsninger, der giver værdi for borgerne, virksomheden og det samfund, vi er en del af. Se vores film om Rudersdal Kommunes strategi og værdier ”Vi lykkes kun i fællesskab” HER

Ansættelsesvilkår

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer pr. uge, men deltid kan også være en mulighed. Ansættelse er pr. 1. juni 2025 eller tidligere. Arbejdsstedet er rådhuset i Holte. Lønnen forhandles efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

Om os

Vi er fem dygtige og energiske medarbejdere, der deler opkrævningsopgaverne, herunder ejendomsskatter og lån til beboerindskud. Vi opkræver regninger udstedt fra kommunen, besvarer henvendelser fra ejendomsmæglere og advokater i forbindelse med salg af ejendomme, dødsboer, konkurser og lign. Herudover sørger vi for, at ubetalte regninger overføres korrekt til Gældsstyrelsen til inddrivelse.

Opkrævningen er en del af Koncernøkonomi med knap 100 medarbejdere. Koncernøkonomi løser alle økonomiopgaver i kommunen og har ansvar for udbud, indkøb samt lønadministration.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor. Vedhæft uddannelsesbevis og andre relevante dokumenter.

Ansættelsessamtaler forventes afviklet den 24. april og eventuelle 2. samtaler den 28-29. april.






Ansøg her

Retur til søgning