Ny søgning

Socialrådgiver til Egedal Kommunes børne-familieafdeling - Autismeteamet

Er du passioneret omkring at gøre en forskel for sårbare børn og unge – og deres familier? Egedal Kommune søger 1 socialrådgiver til at arbejde indenfor børn og unge med en autismediagnose.

Social og Handicap dækker hele det specialiserede område, og myndighed og udfører er organiseret i samme center. 

Vi ønsker at tiltrække fagligt dygtige og innovative kolleger, der har lyst og evne til at bidrage til en styrket indsats inden for det sociale og handicapkompenserende område. Kolleger, der er tydelige og professionelle i samarbejdet med familierne – og som har lyst til at være en del af et godt, nysgerrigt og udviklende fællesskab.

Om stillingen:

  • Arbejdstid: 37 timer pr. uge
  • Arbejdssted: Egedal Kommune – Egedal Rådhus
  • Varighed – fast stilling

Dine ansvarsområder:

  • Arbejde med børn, unge og familier i henhold til Barnets Lov indenfor autismespektret
  • Udarbejde screening, afdækninger og børnefaglige undersøgelser, opfølgning og meget mere
  • Sagsbehandle handicapkompenserende ydelser, særligt omkring tabt arbejdsfortjeneste
  • Rådgivning og støtte til børn, unge og deres familier 
  • Det sociale børneområde beslår af 30 socialrådgivere, fordelt med 14 kollegaer på det sociale børneområde, 8 kollegaer på autismeområdet, 5 kollegaer på handicapområdet og 3 kollegaer i vores modtagelse. 

Vi søger dig, som:

  • Har en uddannelse som socialrådgiver eller socialformidler – og du må gerne være nyuddannet
  • Gerne har erfaring med arbejde inden for børne- og ungeområdet samt interesse for autismeområdet
  • Er empatisk, engageret og god til at samarbejde
  • Har kendskab til Barnets Lov og relevante lovgivninger

Vi tilbyder:

  • En unik mulighed for at blive en del af en ambitiøs arbejdsplads med højt til loftet og rigtigt gode kolleger
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Et stærkt og støttende teammiljø
  • Konkurrencedygtig løn og fleksible arbejdsforhold
  • Et introprogram som tager udgangspunkt i dit erfaringsniveau, og der kan derved tilbydes ekstra opkvalificering, særligt i forhold til autismeområdet. 

Andre vigtige ting:

  • Vi har gode parkeringsforhold – og S-tog-linje C og H stopper lige ved siden af hovedindgangen til rådhuset
  • Vi er stolte af vores rådhus, som er folkets hus. Det betyder, at du kan opleve kunstudstillinger, klavermusik og meget andet – alt sammen noget der giver mange pudsige oplevelser på helt almindelige arbejdsdage
  • Vi spiser kage om torsdagen og har en fødselsdagskasse for dem, der har lyst til det

Ansøgningsfrist: 19. februar Tiltrædelse: 1. april 2025

Ansættelsessamtaler: Afholdes d. 24. februar

Sådan ansøger du: Send din ansøgning og CV til os senest d. 19 februar 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Karina Skipper på 7259 6593. 

Vi ser frem til at høre fra dig.



Arbejdstid: Dag




Ansøg her

Retur til søgning