Ny søgning

Myndighedssagsbehandlere til det specialiserede voksenområde

Er du uddannet Socialrådgiver eller Socialformidler?
Har du lyst til at arbejde tværfagligt og gøre en forskel for udsatte voksne i Ballerup Kommune? Vil du bidrage til den fortsatte udvikling af den socialfaglige indsats, både i dit team og på tværs af organisationen? 

Så er det dig, vi søger! Vi søger en ny kollega til vores team i Social Vejledning.

Stillingen er på 37 timer og til besættelse den 1. marts 2025 eller snarest muligt.

Dine vigtigste opgaver

  • Spændende myndighedsarbejde med voksne borgere, der har fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser eller sociale udfordringer som hjemløshed og misbrug
  • Bevilling og opfølgning på indsatser efter servicelovens paragraffer
  • Rådgivning og vejledning samt samarbejde med borgere, pårørende og både interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Få øje på borgerens ressourcer, og udviklingsmuligheder, og understøtte at borgeren udnytter deres potentiale i eget selvvalgt liv
  • Arbejde koordinerende og tværfagligt med borgere, der har komplekse udfordringer, hvor du har blik for borgerens beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale situation og for at inddrage relevante samarbejdspartnere.

Vi arbejder med en ny og spændende organisering, hvor vi arbejder i mindre grupper inden for et afgrænset sagsområde. Du bliver ansvarlig for din egen sagsstamme.

Ballerup Kommune arbejder med sammenhængende borgerforløb, og i de tværgående teams vil du blive en del af et kollegialt fællesskab på tværs af hele kommunen. 

Dine kompetencer

  • Uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med erfaring fra arbejde med borgere med psykiske, sociale og fysiske funktionsnedsættelser
  • Det er et plus hvis du har erfaring med borgere i enten længerevarende eller midlertidige botilbud
  • Evne til at arbejde både selvstændigt og som del af et team
  • Du arbejder i høj grad tværfagligt og tværsektorielt
  • Administrativ flair og evne til at arbejde struktureret
  • Kompetence til at bruge retsregler, vejledninger og praksisundersøgelser i dit arbejde
  • Erfaring med Voksenudredningsmetoden og målrettet dokumentation og data disciplin 
  • Kørekort, almindelig kategori B
  • Gerne kendskab til Nexus.

Det får du hos os 
Et spændende og krævende job i en velfungerende organisation, hvor fokus på resultater og tværfagligt samarbejde vægtes højt. Fagligt udfordrende opgaver og mulighed for at præge dem.

En fleksibel arbejdsplads med vægt på individuel tilrettelæggelse af hverdagen og mulighed for hjemmearbejdsdage. Et uformelt arbejdsmiljø med fokus på trivsel.
Udvikling og læring som en naturlig del af hverdagen.

Vi har vores arbejdsplads på Rådhuset med fleksible pladser. Vi har adgang til god kantine, fitness og skønne udenoms arealer, Der er mulighed for at tilmelde sig forskellige foreninger, der er tilknyttet rådhuset. Herunder bl.a. kunstforening, personaleforening og idrætsforening.

Hvem er vi
Social Vejledning er et myndighedsteam på det voksen specialiserede område og består af 26 sagsbehandlere, to faglige koordinatorer og en teamleder.

Vi arbejder ud fra en fælles kerneopgave, der fokuserer på borgerens selvstændighed og selvbestemmelse, og yder professionel støtte, vejledning og omsorg, der motiverer borgeren til at mestre sit liv og bevare sin identitet.

Vi er et velfungerende og udadvendt team, med en høj social kapital og plads til alle typer kolleger. Vi vægter udvikling af faglige kompetencer, fokus på den enkeltes styrker, høj medindflydelse i arbejdet og ikke mindst velvære og god humor. Faglig sparring er en helt naturlig del af det samlet afsnits dynamik. I vores fælles kommunikation har vi en grundlæggende respekt for hinanden, og en tro på at alle har noget at bidrage med i de faglige drøftelser.

Du får en grundig introduktion, som tager udgangspunkt i dine faglige kompetencer. Er du nyuddannet, vil din introduktion være af længere varighed med lavere sags tal og egen mentor.

Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Lotte Fabricius på telefon 4477 3432 eller faglig koordinator på telefon Nana Julsø 4477 3471. 

Du er også meget velkommen til, at komme forbi til en rundvisning og en kop kaffe.

Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk

Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. marts 2025.

Vi forventer at holde 1. runde samtaler den 22. januar og 2. runde samtale med case den 23. januar.

Stillingen er på 37 timer og er en fast stilling. 

Ansøgningsfrist den 19. januar 2025.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi indhenter straffeattest.

Ballerup Kommune har røgfri arbejdstid. Læs mere her

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

Vi glæder os til at møde dig.



Arbejdstid: Dag




Ansøg her

Retur til søgning