Carelink Social og Familie søger socialfaglige konsulenter
Vil du være en del af Carelink Social og Familie som hjælper udsatte børn og familier til et bedre liv, så har du muligheden nu. Hvis du samtidig kan se dig selv i en af de førende private virksomheder på det sociale område, hvor der altid er spændende opgaver i pipeline og mulighed for udvikling, er det bare om at komme til tasterne og sende en ansøgning.
Carelink Social og Familie løser opgaver for flere af landets kommuner inden for specialiserede børneområde jf. barnets lov, hvor vi blandt andet udarbejder børnefaglige undersøgelser og afdækninger, tværfaglige indsatser for udsatte familier, familiebehandling, overvåget og støttet samvær, støttekontaktpersonsordninger, afløsning og aflastning, praktisk pædagogisk støtte, tidlige og forebyggende indsatser, personlig hjælp og pleje, varetagelse af plejefamilieområdet, herunder støtte til plejefamilier og matchning. Vores konsulenter arbejder indenfor det socialfaglige og det sundhedsfaglige område, og løser opgaver både med at koordinere støtte i hjemmet fx afløsning i hjemmet, arbejder i familierne og med børn og unge samt yder bistand i kommunerne i form af børnefaglige undersøgelser og afdækninger.
Hvad er vigtigt for os:
Du møder barnet og familien i deres ståsted. Carelink Social og Families menneskesyn kan formuleres i den aktive sætning ”jeg kan”. Jeg kan skal forstås som at alle mennesker kan noget. Det betyder ikke, at alle mennesker kan lige meget eller kan udvikles til at kunne det samme. Derfor arbejder du også aktivt med, at familierne ikke tilbydes one-size-fits all, men at hver enkelt familie får skræddersyet den indsats, der kan skabe størst mulig forandring i deres liv. Du tror på en ressourceorienteret tilgang, hvor familierne styrkes ved at arbejde med udvikling af reelle kompetencer, mestringsstrategier og en grundlæggende tro på at der findes en bedre fremtid.
Du skal ikke være bange for at flyve i helikopter. De børn og familier, du møder i vores indsatser, vil have mange forskelligartede udfordringer. Du skal derfor kunne flyve op i helikopter-perspektiv og spotte, hvordan vi kan tilrettelægge indsatsen for at hjælpe og støtte barnet og familien mest muligt. Det vigtigste er, at du kan holde alle de røde tråde samlet og at du evner at sikre inddragelse, skabe tillid og trygge rammer for familien og barnet.
Carelink Social og Families værdigrundlag hviler på respekten for det enkelte menneske. Familier med komplekse problemstillinger kan have mange nederlag bag sig, der gør, at tilliden er på overarbejde og motivationen er i bund. Derfor arbejder du aktivt med vores værdisæt, der hviler på respekten for den enkelte person. Det betyder, at du arbejder værdibaseret med den enkelte familie, så de oplever sig set, hørt og anerkendt, som de ressourcepersoner de er, samtidig med at deres udfordringer ikke negligeres.
Coachuddannelse og faglig udvikling. Vi vægter faglig udvikling højt i Carelink Social og Familie. Derfor får du også vores interne familie-coachuddannelse, når du starter hos os. For os er det vigtigt, at vi alle gør det, vi siger vi gør, og derfor arbejdes der aktivt med vores menneskesyn, værdier og metoder gennem løbende faglig udvikling og supervision. Hvis du skal trives hos os, er det derfor vigtigt, at selvudvikling ikke er fremmed for dig, og at du kan grine og lære af dine fejltagelser og udfordringer.
Vi gør hinanden stærke. Når du starter hos os, vil du hurtigt opdage, at vi gør en dyd ud af at bruge hinandens styrker og svagheder, så vi bliver så stærke som muligt som team. Vi ser dit fulde potentiale, som du får rig mulighed for at udvikle hos os. Ikke kun i den rolle du bliver ansat i, men også i de mange andre spændende projekter og indsatser vi har i virksomheden.
Du har følgende kvalifikationer:
- • Du er uddannet socialrådgiver eller lignende uddannelse
- • Du har erfaring fra det specialiserede børneområde
- • Du har erfaring for eller lyst til også at arbejde indenfor det sundhedsfaglige område med familier med børn med både fysiske og psykiske handicaps.
- • Du har en løsningsfokuseret tilgang og er vant til at tænke kreativt og se nye muligheder og veje, da du skal være i stand til at håndtere komplekse problemstillinger.
- • Du har gode samarbejdsevner, da du skal kunne skabe gode relationer og udvikling sammen med borgerne, kunder og samarbejdspartnere samt dine kollegaer.
- • Du trives i en rolle, hvor du både koordinerer og tilrettelægger indsatser, der varetages af forskellige faggrupper internt og eksternt, men også selvstændigt varetager opgaver
- • Du kan bevare overblikket og tilrettelægge dit arbejde i en travl hverdag der kræver du kan arbejde selvstændigt og struktureret.
- • Du har gode kommunikationsevner både skriftlig og mundtligt.
- • Du kan navigere i forskellige fagsystemer.
- • Du har gyldigt kørekort og adgang til egen bil.
- • Du er mobil, indstillet på varierende arbejdstider og parat til at påtage dig opgaver som ligger udover dit faste arbejdssted.
Frontløber som arbejdsplads. Hos os er der ikke langt fra ide til udvikling, og vi elsker derfor, når du byder ind med nye ideer, kreative løsninger eller nye spændende veje at gå. Det er netop vores medarbejdere og ledere, der gør, at vi er i rivende udvikling, og derfor søger dig som medarbejder nu.
Ansættelsessted: Der er mulighed for ansættelse med udgangspunkt i enten Odense eller Aarhus.
Ansøg her
Retur til søgning