Ny søgning

Er du vores nye kollega i Børnehandicapteamet i Børn og Familie afdelingen ?

Har du lyst til at arbejde med Guldborgsund Kommunes kerneopgave og kunne du samtidigt tænke dig, at blive en del af en afdeling med et godt sammenhold og et stort engagement for de børn og familier vi er i kontakt med – så kunne det være dig vi søger.
Vil du være med til at sikre, at børn og unge med funktionsnedsættelse får den hjælp og støtte, der er brug for, og håndtere korrekt udmåling at tabt arbejdsfortjeneste, merudgifter, iværksætte støttende indsatser efter § 30 og § 90 mv. jf. barnets lov. Så skal du søge denne stilling.

Børnehandicapteamet er et af flere teams i Børn & Familie, som er en del Center for Trivsel & Social Indsats i Guldborgsund kommune. Centret dækker hele det specialiserede socialområde fra barn til voksen. I Børn & Familie arbejder vi med børn i aldersgruppen 0-14 år og afdelingen består af ca. 70 engagerede medarbejdere fordelt i forskellige teams. Vi har kontorer på kommunens Rådhus.

Børnehandicapteamet er et team på 4 børne- og ungerådgivere. I teamet behandles udelukkende sagsbehandling omkring børn i målgruppen for handicapkompenserende ydelser og en stor del af sagsbehandlingen er administrativt. I sagsbehandlingen vil du også skulle inddrage barnet eller den unge og familien. Du skal også kunne deltage og facilitere møder.

Vi vægter det gode samarbejde højt, vi sparrer med hinanden fagligt og vi glæder os til at byde dig velkommen.

Hvem er du ?
Til stillingen som børnehandicaprådgiver vil være en fordel hvis du har forståelse for tal.
Vi ser gerne, at du er uddannet socialformidler eller socialrådgiver Er du ikke det, men har lyst til at arbejde med målgruppen og har flair for det juridiske arbejde, hører vi også gerne fra dig, hvis du har en anden baggrund, fx er HKér med erfaring inden for offentlige forvaltning. Hvis du ønsker det, vil der være mulighed for at kunne tage socialformidler uddannelsen i forbindelse med dit ansættelsesforhold. For at kunne bestride stillingen, gælder det, at du skal have gyldigt kørekort og vil være villig til at anvende egen bil ved behov.  Du skal have erfaring med eller lyst til at arbejde med Barnets Lov.

I denne stilling kommer du til at arbejde målrettet med udarbejdelse målgruppevurderinger, træffe afgørelser om merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste og hjemmetræning. Meget af din arbejdsdag vil foregå med administrativt arbejde og det er en fordel, hvis du kan lide at skabe overblik over mange oplysninger, lave udmålinger af timer og indkomstgrundlag, samt hvis du brænder for at dykke ned i principafgørelser og lovgivning. 
Det er en fordel hvis du brænder for at være i dialog med familier i sårbare situationer og du vil komme til at få tæt samarbejde med familierne, afholde forældresamtaler, børnesamtaler og deltage i netværksmøder. Du skal derudover kunne stå for at indkalde, forbedrede og afholde netværksmøder, når du skal facilitere disse.

Dagligdagen
Du vil dele kontor med flere af dine kollegaer og I sidder tæt på hinanden, så der er adgang til hurtig og let sparring. Du vil have mulighed for at arbejde hjemme flere gange om ugen, hvis arbejdet tillader det. Hver anden uge mødes teamet til sparrings- og bevillingsmøde med deltagelse af afdelingsleder og vores kollega i Ungeenheden, som varetager opgaverne for børn over 15 år med funktionsnedsættelse. 
Der er også adgang til juridisk sparring ad hoc. Du bliver også en del af hele afdelingen, som ofte spiser frokost sammen og mødes til sociale arrangementer udenfor arbejdstid. Da vi er en afdeling der hjælper hinanden, skal du være villig til at indgå i opgaveløsningen på tværs af teams og opgaver i Børn & Familie ud fra en behovsbestemt betragtning. 
Forud for ansættelse indhentes der referencer fra tidligere arbejdsgiver, samt børne- og straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at de er tilfredsstillende.

Interesseret? 
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen er du meget velkommen til at ringe til konstitueret afdelingsleder Mette Leegaard tlf. 25182146. Læg gerne en besked om at blive kontaktet vedr. stillingen, hvis opkaldet ikke besvares. Ansøgningsfrist den 19. januar 2025.

Løn og ansættelsesforhold
Løn efter gældende overenskomst. Fastansættelse 37 timer ugentligt, har du ikke mulighed for at arbejde fuldtid, hører vi også gerne fra dig. Tiltrædelse 1. marts 2025.

Er du klar til at blive en del af fællesskabet? 
Så send os din motiverede ansøgning, CV og relevante uddannelsesbeviser senest den 19. januar 2025. Samtaler forventes afholdt den 22. januar 2025 samt evt. 2 samtale den 27. januar 2025.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8e3af19b)




Ansøg her

Retur til søgning