Ny søgning

Jobcenter Odder søger en faglig koordinator

Jobcenter Odder søger en faglig koordinator

Brænder du for beskæftigelsesområdet og er du udviklingsorienteret, samtidig med du har fokus på en stabil drift?

Er du optaget af høj faglig kvalitet?

Er du teamplayer og brænder du for at indgå i tværfaglige samarbejdsfora?

Så er du måske vores nye kollega.

Bliv en del af et stærkt hold  

Jobcenter Odder er en del af Arbejdsmarked & Borgerservice. Tilsammen er vi 75 medarbejdere, hvoraf de 50 er ansat i Jobcentret. Vi er organiseret med en Arbejdsmarkeds- og Borgerservicechef, 3 afdelingsledere og to faglige koordinatorer, hvoraf den ene stilling søges genbesat, da vores nuværende kollega går på pension. 

Jobcenter Odder er en lille organisation med et stærkt tværfagligt fællesskab i opgaveløsningen. Som vores nye faglige koordinator vil du få en bred opgaveløsning inden for Job- og Virksomhedsservice, Team Tilbud, Mentorteam og Team Forsikrede Ledig. Alle teams er præget af et stort fagligt engagement og en høj grad af fleksibilitet i opgaveløsningen. Vi er optaget af, at timingen og tilrettelæggelsen af indsatser sker efter borgers situation og behov – og med et meget tydeligt job- og uddannelsesrettet sigte.

Du vil fysisk være placeret i VitaPark sammen med de 21 medarbejdere, som varetager opgaveløsningen i de nævnte teams og I refererer til samme afdelingsleder. Du vil også få et tæt samarbejde med din faglig koordinatorkollega og jeres tværgående opgaveløsning vil være dynamisk.

Vi står foran en større reform af beskæftigelsesindsatsen, hvilket kan indebære organisatoriske forandringer. Som faglig koordinator vil du sammen med ledelsen stå i spidsen for en stor implementeringsopgave med fokus på de jobrettede og virksomhedsvendte indsatser, samt med fokus på implementering af nye digitale redskaber i beskæftigelsesindsatsen.

Aktuelt er vi i gang med et projekt på sygedagpengeområdet i samarbejde med Carelink og Den Sociale Kapitalfond. Dele af projektet skal i 2025 udrulles til de øvrige målgrupper, hvilket også vil blive en del af din opgaveportefølje.

Som vores nye faglige koordinator bliver dine arbejdsopgaver

  • Understøttelse af det faglige niveau i organisationen
  • Udviklingsopgaver, herunder facilitering, implementering og forankring af udviklingsinitiativer i samarbejde med ledelsen
  • Overvågning, ajourføring og implementering af gældende og ny lovgivning
  • Udarbejde og vedligeholde interne procedurer og retningslinjer
  • Varetage intern undervisning og formidling
  • Agere faglig sparringspartner individuelt, på team- og ledelsesniveau   
  • Understøtte kvalitet og flow i de enkelte sager, herunder et fagligt kvalificeret dokumentationsgrundlag
  • Controller i fagsystemet Momentum
  • Varetage ledelsestilsyn og intern revision på ansvarsområderne
  • Du har ikke egne sager, men kan efter behov inddrages i konkrete sager

Den optimale profil   

  • Du er uddannet socialrådgiver eller tilsvarende
  • Du har gerne en overbygning i form af diplomfag eller efteruddannelse som proceskonsulent – eller ønske om at gennemføre relevant efteruddannelse inden for overskuelig fremtid
  • Du har indgående viden om og indsigt i beskæftigelsesområdet, herunder viden om arbejdsmarkedets forhold og efterspørgsel
  • Du har stærke kompetencer indenfor facilitering, koordinering og kommunikation
  • Du er metodisk og relationel bevidst, og kan yde sparring med respekt for tværfaglige forskelligheder
  • Du er struktureret, handlingsorienteret og ansvarsbevidst
  • Du har erfaring med forståelse og fortolkning af lovgivning, herunder anvendelse i praksis
  • Du trives med digitale løsninger
  • Du kan navigere i krydsfeltet mellem medarbejdere og ledelse, samt kan trives i en organisation, der er i konstant udvikling og hvor der sker kontinuerlige forandringer i din hverdag

Hvis du ikke opfylder hele ønskesedlen, er vi stadig interesseret i at høre fra dig, da vi sætter holdet efter de kompetencer vi tilsammen bidrager med.

Vi kan tilbyde

  • Et meningsfyldt arbejde, hvor du har mulighed for at gøre en betydelig forskel
  • Grundig introduktion til organisationen
  • Mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen
  • Et stærkt tværfagligt og socialt fællesskab
  • En erfaren og stabil medarbejdergruppe
  • En dynamisk og afvekslende hverdag med høj grad af selvstændig kompetence
  • En arbejdsplads, hvor vi prioriterer trivsel og et godt arbejdsmiljø
  • En arbejdsplads, hvor den psykologiske tryghed er i top
  • En mindre organisation med en flad struktur, hvor der ikke er langt fra idé til handling

Ansøgningsfristen er den 13. december 2024

Vi udvælger kandidater til jobsamtaler i uge 51 og afholder ansættelsessamtaler onsdag d. 8. januar 2025.  

Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis, samt evt. udtalelser sendes via kommunens rekrutteringssystem. 

Om jobbet

Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1.3.2025.

Dit ansættelsessted bliver Jobcenter Odder, Vitaparkvej 17 og 67, 8300 Odder.

Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn.

Hvis du er blevet nysgerrig på jobbet  

er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Reinholt på mobil 51 38 61 84.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=35c00902)

Fuldtid


Ansøg her

Retur til søgning