Ny søgning

Jobrådgiver til barselsvikar i Kontanthjælp Aktivitetsparate & Ressourceforløb

Arbejdssted: Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Kontanthjælp & Ressourceforløb, som er en den del af Arbejdsmarkedsområdet.

Arbejdstid: 37 timer ugentligt i et barselsvikariat

Ansættelse: tiltrædelse den 1. september 2024. Ansættelsen er et barselsvikariat, som udløber den. 30. april 2025.

Vi søger en fuldtids jobrådgiver til et barselsvikariat. Stillingen er placeret i Kontanthjælp og Ressourceforløb under Jobcenter Kolding. Du skal være interesseret i at varetage målgrupperne aktivitetsparate og ressourceforløb, og kunne se værdien heri. Dine arbejdsopgaver bliver at varetage jobrådgiver funktionen i alle sagerne og samarbejde med jobkonsulenten eller jobformidleren på sagerne. Du skal afholde jobsamtaler, opdatere min plan, sikre samarbejde med borger og eksterne samarbejdspartnere omkring borgeren såsom fx egen læge, sygehus, socialområdet, tilbud m.fl. Din primære opgave vil være at hjælpe borgerne i job og uddannelse ud fra borgerens evner. 

Hvad kan vi tilbyde:

  • En god afdeling præget af høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde.
  • Afdelingen består af 4 teams og hvert team består af 3-4 jobrådgivere, 2-3 jobkonsulenter og økonomiske rådgivere, og der lægges vægt på høj grad af tværfagligt samarbejde både i teamet og på tværs med de andre teams.
  • Det er en afdeling hvor der er tillid og samarbejde, men hvor også humor er sat i højsædet.
  • Et job, hvor der er stort fokus på "Borgerens centrum", den gode virksomhedsservicering og at sikre borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Du får en dagligdag med variation, ansvar og indflydelse.
  • Vi har rigtig gode muligheder for faglig- og personlig udvikling, bl.a. med løbende supervision
  • Kolding Kommune har sundhedsordning og på arbejdspladsen er der kantine hvor der kan købes mad. Der er desuden kaffe, the og frugtordning.

Hvem er vi?:

Vores afdeling er præget af et højt engagement, som afspejler sig i såvel gode resultater og gode borgeroplevelser. Vi har altid fokus på borgerens centrum og vægter at se på mulighederne i samspillet med borgeren. Vi tror på borgeren og på arbejdsmarkedet.

Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere, og det kan mærkes i vores omgang med borgerne, hinanden og vores samarbejdspartnere.  

Dine arbejdsopgaver vil omfatte:

  • At motivere og inspirere borgeren til job og uddannelse samt til at indgå i kommunens øvrige tilbud
  • Du skal kunne guide borgeren til at se deres egne kompetencer og potentialer
  • Du kan vejlede i brugen af de digitale jobsøgningsredskaber, CV mv.
  • Du skal have en vindende profil, og det forventes, at du med din tilgang til opgaveløsning og samarbejde, kan skabe gode samarbejdsrelationer og resultater
  • Du besidder en høj grad af troværdighed; med andre ord: du gør det, du siger
  • Du forventes at være initiativrig, selvstændig og selvigangsættende
  • Du har evnen til at holde mange bolde i luften og til tider arbejde under pres
  • Teamsamarbejde og fælles opgaveløsning skal du se som en selvfølgelighed
  • Du er stærk i mundtlig og skriftlig kommunikation
  • Du skal kunne arbejde i rollen som rådgiver med mentor funktion, da du selv er mentorindsatsen dvs. du kan være støttende, guide og til tider have udførende aktiviteter sammen med borgeren
  • Du er levende, en god kollega og medarbejder i alle sammenhænge
  • At understøtte borgeren i at se mening og forståelse for sit forløb herunder at borgeren får ejerskab til "Min plan" og oplever målene i indsatsplanen som relevante og opnåelige 
  • At dokumentere og registrere i vores IT-systemer, herunder FASIT
  • At tage ejerskab for at vi sammen får skabt resultater med endnu flere jobs og uddannelse til vores borgere

Kvalifikationer:

  • Det forventes, at du qua din uddannelse og/eller erfaringer kan arbejde i rollen som rådgiver, gerne med en baggrund som fx socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har solidt kendskab til beskæftigelsesindsatsen, og du har praktisk kendskab i at arbejde med lovgivningen på beskæftigelsesområdet
  • Du kan arbejde ud fra en beskæftigelsesrettet indsats - du kan sætte din faglighed i spil
  • Du kan afholde mellem 10-12 samtaler hver uge
  • Du kan understøtte borgerens empowerment gennem den jobrettede samtale efter ABC jobplans strategien, min plan og din arbejdsmarkedsviden samt samtaleteknik

Løn: Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om lokal løndannelse.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: Afdelingsleder Ditte Winther 51 35 50 19

Ansøgningsfrist: Onsdag den 7. august 2024.

Kandidater der indkaldes til samtale, skal forvente at blive kontaktet fredag den 9. august. 2024

Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt tirsdag den 13. august 2024.

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a6defcd9)

Fuldtid


Ansøg her

Retur til søgning