Ny søgning

Børnehandicapteamet i Nyborg Kommune opnormerer

Vi drømmer om at blive blandt Danmarks bedste til sagsbehandlingen på det specialiserede børne- og familieområde, og der er brug for dygtige socialrådgivere på rejsen derhen.

Brænder du for socialrådgivning med hjerne og hjerte, og vil du via dialog og inddragelse være med til at sikre børn og unges udvikling, sundhed og trivsel? Har du lyst til at blive en del af et prioriteret område og en engageret afdeling, der lige nu arbejder målrettet på at udvikle og forbedre det specialiserede børneområde? Så er en hel flok dygtige kolleger klar til at tage i mod dig! Vi er aktuelt i gang med en opnormering og kommer derfor til at kunne tilbyde vores rådgivere et lavt sagstal på ca. 25 sager pr. rådgiver.

Om os:
Vi er en dynamisk kommune, der tror på, at stærke fællesskaber skaber trivsel sammen med borgerne. I Nyborg Kommune hylder vi fællesskaber, ambitioner, visioner og mod.

I starten af december 2023 afleverede BDO en rapport, der bygger på en gennemgang af hele det specialiserede børne- og voksenområde i Nyborg Kommune. Rapporten peger på specifikke udviklingsområder for afdelingen, og der er på denne baggrund vedtaget en omfattende udviklingsplan, som vil komme til at danne fundamentet for de kommende års kvalitetssikring af området. Denne plan skal udmøntes og forankres samtidig med implementering af Barnets Lov.

Du kan læse udviklingsplanen her: https://www.nyborg.dk/media/k2igcwgv/d450-2024-32595-udviklingsplan-social-og-familie-20-februar-2024-420ffd76-fdb9-48d0-b8c8-106ab554500e-aod.pdf 

I Børnehandicapteamet arbejder vi med børn i alderen 0-23 år. Vi yder råd og vejledning til familier med børn og unge, som har en betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Vi arbejder med handicapkompenserende ydelser, herunder merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste og vi udarbejder børnehandicap udredninger, børnefaglige undersøgelser, handleplaner, iværksættelse samt opfølgning af støtteforanstaltninger jf. Barnets Lov. Vi er aktuelt i gang med et 3 årigt Taskforce forløb sammen med Social- og Boligstyrelsen med henblik på at styrke sagsbehandlingen yderligere. 

Som rådgiver hos os, kommer du naturligvis til at bruge din socialfaglige baggrund, men også din evne til at møde og rumme den specifikke familie, det enkelte barn eller ung og den situation, de står i. Når familierne kommer til os, er de ofte i sorg eller krise, og der er stort behov for empati, situationsfornemmelse og professionalisme i mødet. Vi møder barnet og familierne med en faglig nysgerrighed i forhold til, hvad vi kan tilbyde og vi søger proaktivt at tænke i løsninger og muligheder.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Screening af ansøgninger og underretninger vedr. børn med nedsat funktionsevne
  • Afdækning af barnets støttebehov
  • Inddragelse af børn og unge i deres egen sag
  • Behandle ansøgninger om handicapkompenserende ydelser
  • At sikre lovmedholdelighed i de sager, du har på din sagsstamme og i de afgørelser, du træffer
  • Yde råd og vejledning til familier, som har børn med nedsat funktionsevne
  • Deltage i netværks-, status- og opfølgningsmøder
  • Understøtte familierne i udvikling af kompetencer i forhold til deres barns særlige behov
  • Foretage løbende og rettidige opfølgninger
  • At sikre et tæt og ligeværdigt samarbejde med udfører, samarbejdspartnere og kollegaer.

Vi forventer, at:

  • Du er uddannet socialrådgiver med flere års erfaring indenfor myndighedsarbejde – meget gerne med børnehandicap
  • Du har erfaring med børn som har nedsat funktionsniveau samt deres familier
  • Du er facilitator for et inkluderende og anerkendende menneskesyn og er opmærksom på din egen kommunikation
  • Du kan arbejde selvstændigt og har en systematisk og struktureret tilgang til at arbejde med børn, familier og samarbejdspartnere
  • Du kan bruge retsregler, vejledninger, principafgørelser og praksisundersøgelser i dit arbejde og du tager medansvar for en høj faglighed i teamet og i afdelingen.
  • Du trives med et tværfagligt samarbejde og er garant for en proaktiv tilgang til netværksinddragende møder og metoder
  • Du har gå-på-mod, er åben og imødekommende
  • Du er indstillet på at indgå i tværfaglige samarbejdsrelationer i en foranderlig hverdag
  • Du kan håndtere IT som en naturlig og nødvendig del af arbejdet
  • Du er vant til at arbejde i DUBU eller er frisk på at sætte dig ind i det
  • Du har kørekort, så du kan køre ud til familier og møder med samarbejdspartnere (der stilles biler til rådighed).

Vi tilbyder:

  • Mulighed for faglig og personlig udvikling og indflydelse på organisationens udvikling
  • Fagligt stolte og dygtige kollegaer med både socialfaglig og pædagogisk baggrund samt 
  • Masser af godt kollegaskab, arbejdsglæde og humor
  • Bred, tværfaglig sparring i hverdagen
  • Fokus på at sikre en sammenhængende og kontinuerlig indsats for børn
  • Attraktive ansættelsesvilkår og fleksible arbejdstider, herunder fleksibel fredag
  • Løbende kurser og kompetenceløft
  • Faglig supervision ved ekstern supervisor
  • Et sagsantal, der ligger indenfor den ramme, der anbefales af Dansk Socialrådgiverforening

Yderligere information:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Stine Karlsson på tlf. 2960 7636.

Ansøgningsfrist: 5. august 2024
Ansættelsessamtaler afholdes i uge 33
Tiltrædelse snarest muligt eller senest 1. oktober 2024

Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e9304b22)

Fuldtid


Ansøg her

Retur til søgning