Ny søgning

Socialrådgiver/socialformidler til Handicap og Psykiatri, myndighed

Middelfart Kommune søger to socialrådgivere/socialformidlere til to vikariater i myndighedsteamet på voksenområdet med ansættelse hurtigst muligt – og senest 1. oktober 2024. Stillingerne er normeret til 37 timer ugentligt. Vikariaterne løber frem til 30.06.2025.

Har du lyst og evne til at medvirke til gode løsninger for vores borgere, på et højt fagligt niveau, anbefaler vi dig at søge stillingerne.
At arbejde sammen med os indebærer en hverdag hvor opgaverne kan veksle fra dag til dag, og hvor vi arbejder tæt sammen med vores udfører. Det samlede sagstal i afdelingen overholder anbefalingerne fra DS. Den ene stilling vil være en ”flyver” stilling, hvor opgaverne kan gå på tværs i hele afdelingen. Den anden er placeret i vores døgnteam, der arbejder med borgere, der modtager støtte efter SEL §107, 108, 109, 110 og tilhørende §97, 103 og 104.

Myndighed og udfører arbejder tæt sammen om at løse opgaverne, hvorfor du skal have flair for og lyst til, at arbejde tværfagligt på alle parametre. Desuden er vi i gang med at implementere VUM 2.0., hvorfor du skal have flair for, og lyst til metodeudvikling.

Vi søger to kompetente socialrådgivere/socialformidlere, som:
  • Gerne har erfaring indenfor Handicap og Psykiatriområdet, myndighed
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har kendskab til Serviceloven indenfor voksenområdet
  • Kan skabe gode relationer til borgere og samarbejdspartnere
  • Har fokus på kvalitet i sagsbehandlingen – herunder borgerens retssikkerhed
  • Kan formulere sig professionelt i skrift og tale – herunder skrive gode afgørelser
  • Kan kommunikere anerkendende
  • Kan konfliktnedtrappe i samtaler hvor der er behov for det
  • Har en anerkendende tilgang, og vil det tværfaglige samarbejde
  • Gerne har kendskab til NEXUS
  • Er en god kollega der gerne ”løfter i flok”
  • Kan indgå positivt i forandringsprocesser
Du ansættes i Handicap og Psykiatri, myndighed. En afdeling med 11 socialrådgivere, hvoraf en er ansat som faglig koordinator. Derudover består afdelingen af en administrativ medarbejder, en sagsbehandlende ergoterapeut og en myndighedsleder. Der er desuden tilknyttet en jurist, som går på tværs af andre afdelinger.

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor du i samarbejde med kolleger og ledelse, får mulighed for at udvikle dig fagligt. Vi lægger vægt på trivsel, godt humør og en lærende tilgang til opgaveløsningen.

Vil du høre mere om stillingen kan du kontakte myndighedsleder Pia Schjøtt på tlf. 20520517, efter 5. august 2024 eller Regitze Møller Petersen, faglig koordinator, på tlf.: 21788835 – indtil 19. juli 2024.

Ansøgningsfrist: 12. august 2024.
Der forventes afholdelse af ansættelsessamtaler den 19. august 2024.

Bliv en del af vores engagerede team og vær med til at gøre en forskel!
Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads med et sundt arbejdsmiljø, god ledelse og mange muligheder for udvikling. Med afsæt i vores livsfasepolitik vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker om timetal mm, så du opnår balance mellem arbejde og fritid. Vi er en kommune, hvor der ikke er langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på www.opdagmiddelfart.dk

 



Fuldtid


Ansøg her

Retur til søgning