Sagsbehandler til det specialiserede socialområde for voksne
Har du lyst til at gøre en forskel for mennesker med udfordringer inden for psykiatri eller handicap? Vil du gerne have mulighed for at specialisere dig inden for dit fag? Og har du et skarpt myndighedsblik, samtidig med at du har den enkelte borger i fokus? Så er det måske netop dig, vi mangler.
Socialfaglig Enhed varetager myndighedsopgaver på det specialiserede socialområde for voksne. Vi er 23 fagligt dygtige medarbejdere, der tilsammen løser opgaver på tværs af handicap, psykiatri, misbrug og socialt udsathed. Vi søger nu en ny sagsbehandler, og måske er det netop dig?
I Socialfaglig Enhed bliver du en del af en arbejdsplads, hvor vi målrettet arbejder på at sikre, at borgerne får det tilbud, der matcher deres behov, ligesom vi har øje for at anvende ressourcerne bedst muligt. Det er vigtigt for os, at borgerens samlede plan giver mening i den enkeltes liv. Derfor gør vi os umage for at sikre, at alle indsatser samtænkes, og at vi har øje for muligheder i civilsamfundet og i netværket. At borgeren inddrages i egen sag, ser vi som en forudsætning for et godt samarbejde mellem borger og sagsbehandler.
For at sikre bedst mulig dybde i den faglige tilgang, har vi valgt at specialisere os i to teams, som har hver deres hovedopgaver, samtidig med at vi altid samarbejder på tværs, når det giver mening for borgeren.
Anna fortæller: ”At vi er opdelt i teams med hver vores hovedopgaver gør, at jeg som sagsbehandler oplever at være mere skarp på de opgaver, som jeg primært sidder med. Hvis jeg har brug for mere viden om noget, der ligger ud over det, som jeg normalt sagsbehandler inden for, ved jeg, at jeg altid kan gå til mine dygtige kolleger i det andet team for faglig sparring.”
Team 2
Den ledige stilling er i Team 2. Teamets hovedopgaver ligger inden for midlertidige og længerevarende botilbud, jf. Servicelovens §§ 107 og 108. Derudover kan borgerne i Team 2 have behov for beskyttet beskæftigelse, aktivitets- og samværstilbud, ledsagerordning mv. Endvidere hører opgaverne med BPA-ordninger og merudgifter, jf. Servicelovens §§96 og 100, også til i teamet.
Teamet har mange samarbejdspartnere på Rådhuset, herunder i beskæftigelsesindsatsen og i Visitation og hjælpemidler, ligesom der er et tæt samarbejde med de tilbud, der varetager borgernes støtte.
I Team 2 får du ti dygtige kolleger, hvis faglige og menneskelige kompetencer supplerer hinanden godt. Teamet vægter kollegial sparring højt, ligesom de ser stor værdi i at kunne hjælpe og støtte hinanden, ikke mindst i arbejdet med de særligt udfordrende sager.
Om dig
Du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund.
Derudover vil vi gerne tale med dig om
Bliver du inviteret til samtale, lover vi til gengæld at fortælle meget mere om os og om arbejdet i Socialfaglig Enhed, ligesom vi gerne udfolder de muligheder, der er for både kompetenceudvikling og for selv at planlægge dine arbejdsopgaver og din arbejdstid. Vi vil også rigtig gerne fortælle mere om, hvordan vi sikrer adgang til løbende sparring og drøftelser, så du ikke sidder alene med dine opgaver.
Katrine siger: ”Der er altid opbakning fra både ledelse og kolleger. Det giver tryghed i arbejdet, hvilket er vigtigt for mig.”
Vi ser gerne, at du har kørekort, da du skal lave opfølgning på botilbud, hvor offentlig transport kan være en udfordring. Hillerød Kommune har biler til rådighed, så egen bil er ikke en forudsætning.
Det kan du forvente, når du starter i Socialfaglig Enhed
Når du starter hos os, tager vi imod dig med et gennemarbejdet introduktionsprogram, som vi tilpasser den baggrund, som du kommer med.
På Rådhuset sidder vi i storrumskontor og har samtidig adgang til fleksrum, hvor man kan fordybe sig. Vi tilbyder en høj grad af indflydelse på tilrettelæggelse af egne opgaver, herunder mulighed for ugentlig hjemmearbejdsdag eller efter aftale.
Vi benytter Sensum som fagsystem og udreder efter Voksenudredningsmetoden (VUM).
Løn og ansættelse
Lønnen forhandles med den relevante faglige organisation efter principperne i Ny Løn og dine kvalifikationer.
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen og om Socialfaglig Enhed, er du velkommen til at kontakte Sektionsleder Ann-Sofie Enemark, telefon 72 32 33 40 / e-mail: anoe@hillerod.dk eller Faglig leder Elma Kristensen, telefon 72 32 33 18 / e-mail: elkr@hillerod.dk.
Tiltrædelse
Den 1. februar 2025 eller snarest muligt.
Ansøgningsfrist
Onsdag d. 17. december kl. 9.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 19. december.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket
Hos os er det ikke kun arbejdet, der tæller, men også menneskene bag.
I fællesskab gør vi hver dag en forskel for kommunens mere end 54.000 borgere, og vi sætter pris på det helt særlige bidrag, som du kommer med. Vi er stolte af at gå nye veje og sammen finde løsninger på de udfordringer, som møder os. Hillerød Kommune er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi tror på værdien af både forskellighed og sammenhold. Det er vigtigt, at alle føler sig anerkendt og respekteret, for hos os er arbejdsglæde en forudsætning for den gode kvalitet og tilfredse borgere.
Ansøg her
Retur til søgning
Har du lyst til at gøre en forskel for mennesker med udfordringer inden for psykiatri eller handicap? Vil du gerne have mulighed for at specialisere dig inden for dit fag? Og har du et skarpt myndighedsblik, samtidig med at du har den enkelte borger i fokus? Så er det måske netop dig, vi mangler.
Socialfaglig Enhed varetager myndighedsopgaver på det specialiserede socialområde for voksne. Vi er 23 fagligt dygtige medarbejdere, der tilsammen løser opgaver på tværs af handicap, psykiatri, misbrug og socialt udsathed. Vi søger nu en ny sagsbehandler, og måske er det netop dig?
I Socialfaglig Enhed bliver du en del af en arbejdsplads, hvor vi målrettet arbejder på at sikre, at borgerne får det tilbud, der matcher deres behov, ligesom vi har øje for at anvende ressourcerne bedst muligt. Det er vigtigt for os, at borgerens samlede plan giver mening i den enkeltes liv. Derfor gør vi os umage for at sikre, at alle indsatser samtænkes, og at vi har øje for muligheder i civilsamfundet og i netværket. At borgeren inddrages i egen sag, ser vi som en forudsætning for et godt samarbejde mellem borger og sagsbehandler.
For at sikre bedst mulig dybde i den faglige tilgang, har vi valgt at specialisere os i to teams, som har hver deres hovedopgaver, samtidig med at vi altid samarbejder på tværs, når det giver mening for borgeren.
Anna fortæller: ”At vi er opdelt i teams med hver vores hovedopgaver gør, at jeg som sagsbehandler oplever at være mere skarp på de opgaver, som jeg primært sidder med. Hvis jeg har brug for mere viden om noget, der ligger ud over det, som jeg normalt sagsbehandler inden for, ved jeg, at jeg altid kan gå til mine dygtige kolleger i det andet team for faglig sparring.”
Team 2
Den ledige stilling er i Team 2. Teamets hovedopgaver ligger inden for midlertidige og længerevarende botilbud, jf. Servicelovens §§ 107 og 108. Derudover kan borgerne i Team 2 have behov for beskyttet beskæftigelse, aktivitets- og samværstilbud, ledsagerordning mv. Endvidere hører opgaverne med BPA-ordninger og merudgifter, jf. Servicelovens §§96 og 100, også til i teamet.
Teamet har mange samarbejdspartnere på Rådhuset, herunder i beskæftigelsesindsatsen og i Visitation og hjælpemidler, ligesom der er et tæt samarbejde med de tilbud, der varetager borgernes støtte.
I Team 2 får du ti dygtige kolleger, hvis faglige og menneskelige kompetencer supplerer hinanden godt. Teamet vægter kollegial sparring højt, ligesom de ser stor værdi i at kunne hjælpe og støtte hinanden, ikke mindst i arbejdet med de særligt udfordrende sager.
Om dig
Du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund.
Derudover vil vi gerne tale med dig om
- Din tilgang til at arbejde med mennesker i udsatte positioner
- Dine refleksioner på at arbejde i en myndighed hvor du både skal have det socialfaglige, det lovgivningsmæssige og det økonomiske perspektiv.
- Dine tanker om netværk og civilsamfund som supplement til kommunale indsatser
- Hvordan du sikrer borgerinddragelsen hele vejen gennem et sagsforløb
- Hvordan du sammen med dine kolleger kan bidrage til fortsat faglig udvikling og et godt arbejdsmiljø
Bliver du inviteret til samtale, lover vi til gengæld at fortælle meget mere om os og om arbejdet i Socialfaglig Enhed, ligesom vi gerne udfolder de muligheder, der er for både kompetenceudvikling og for selv at planlægge dine arbejdsopgaver og din arbejdstid. Vi vil også rigtig gerne fortælle mere om, hvordan vi sikrer adgang til løbende sparring og drøftelser, så du ikke sidder alene med dine opgaver.
Katrine siger: ”Der er altid opbakning fra både ledelse og kolleger. Det giver tryghed i arbejdet, hvilket er vigtigt for mig.”
Vi ser gerne, at du har kørekort, da du skal lave opfølgning på botilbud, hvor offentlig transport kan være en udfordring. Hillerød Kommune har biler til rådighed, så egen bil er ikke en forudsætning.
Det kan du forvente, når du starter i Socialfaglig Enhed
Når du starter hos os, tager vi imod dig med et gennemarbejdet introduktionsprogram, som vi tilpasser den baggrund, som du kommer med.
På Rådhuset sidder vi i storrumskontor og har samtidig adgang til fleksrum, hvor man kan fordybe sig. Vi tilbyder en høj grad af indflydelse på tilrettelæggelse af egne opgaver, herunder mulighed for ugentlig hjemmearbejdsdag eller efter aftale.
Vi benytter Sensum som fagsystem og udreder efter Voksenudredningsmetoden (VUM).
Løn og ansættelse
Lønnen forhandles med den relevante faglige organisation efter principperne i Ny Løn og dine kvalifikationer.
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen og om Socialfaglig Enhed, er du velkommen til at kontakte Sektionsleder Ann-Sofie Enemark, telefon 72 32 33 40 / e-mail: anoe@hillerod.dk eller Faglig leder Elma Kristensen, telefon 72 32 33 18 / e-mail: elkr@hillerod.dk.
Tiltrædelse
Den 1. februar 2025 eller snarest muligt.
Ansøgningsfrist
Onsdag d. 17. december kl. 9.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 19. december.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket
Hos os er det ikke kun arbejdet, der tæller, men også menneskene bag.
I fællesskab gør vi hver dag en forskel for kommunens mere end 54.000 borgere, og vi sætter pris på det helt særlige bidrag, som du kommer med. Vi er stolte af at gå nye veje og sammen finde løsninger på de udfordringer, som møder os. Hillerød Kommune er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi tror på værdien af både forskellighed og sammenhold. Det er vigtigt, at alle føler sig anerkendt og respekteret, for hos os er arbejdsglæde en forudsætning for den gode kvalitet og tilfredse borgere.
Ansøg her
Retur til søgning




